اقتصادی

ادامه عقب رفتن دلار – دیباروز

دلار برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که 60 درصد آمریکایی ها معتقدند وضعیت اقتصادی کشورشان رو به وخامت است ، در حالی که تنها 37 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که وضعیت در حال بهبود است. بر اساس نظرسنجی انجام شده در ماه گذشته ، 54 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند اوضاع بدتر می شود. از سوی دیگر ، شاخص احساسات اقتصادی گالوپ که بین 100 منفی و 100 مثبت در نوسان است ، به پایین ترین سطح خود از فوریه سال گذشته رسید.

سرانجام ، پس از گمانه زنی های زیاد ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو آمریکا تأیید کرد که سیاست های حمایتی آژانس به پایان می رسد. پاول با اشاره به اینکه نرخ بهره به سرعت افزایش نمی یابد ، برنامه هایی را برای مدیریت تورم اعلام کرد و افزود: “همانطور که برآوردهای ما نشان می دهد ، تورم کمتر از ماههای آینده است یا حداقل ثابت می شود.

کرونا تقریبا 1.5 سال است که مانع اقتصاد کشور شده است ، اما در حال حاضر ، علیرغم اینکه کووید -19 به طور کامل ریشه کن نشده است ، اما بهبود اقتصادی آغاز شده است. انتظار می رود اقتصاد آمریکا و اروپا تا پایان بحران کرونا خارج شوند. چین و ترکیه تنها کشورهایی هستند که در سال 2020 به سطح قبل از همه گیری بازگشتند.

دلار در ماه اوت از نوامبر سال گذشته به بالاترین سطح خود رسید. به گفته تحلیلگران ، دلار در کوتاه مدت موقعیت مناسبی را در برابر رقبای خود خواهد داشت. با این حال ، به دلیل فعالیت های ناپایدار و کاهش احتمالی رشد اقتصادی ایالات متحده ، دلار تا کنون نتوانسته است در یک روند صعودی ثابت حرکت کند و افت روزانه بالایی را ثبت کرده است. در مواجهه با نوع جدید کرونا ، انتظار می رود ایالات متحده به زودی تزریق دوز سوم واکسن را آغاز کند.

بر اساس اخبار موثق ، دولت بایدن از عملکرد جروم پاول ، رئیس فعلی فدرال رزرو ایالات متحده بسیار راضی است ، به گفته منابع آگاه در خزانه داری ، جانت یلن – وزیر خزانه داری – که سابق است. رئیس جمهور که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در فدرال رزرو فعالیت می کرد ، از ریاست پاول تا بانک مرکزی حمایت کرد. رئیس جمهور جو بایدن هنوز انتخاب خود را برای این پست مهم اعلام نکرده است ، اما انتظار می رود که انتخاب خود را در روز جهانی کارگر اعلام کند.

انتظار نمی رود بحران کرونا تا پایان امسال به پایان برسد و معامله گران باید همچنان خطرات ناشی از این ویروس را برای اقتصاد جهانی در نظر بگیرند. گسترش سویه جهش یافته در نقاط مختلف جهان میزان مرگ و میر را در کشورهای در حال توسعه ، به ویژه در شرق آسیا ، از جمله اندونزی ، و در هند ، به میزان قابل توجهی افزایش داد. تعدادی از کشورهای جهان از شهروندان خود خواسته اند تا دوز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

با بهبود تدریجی وضعیت شاخص های کلان اقتصادی ، فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که به تدریج مقیاس سیاست های حمایتی خود را کاهش می دهد. جروم پاول گفت که تغییر رویکرد بانک مرکزی تعجب آور نخواهد بود. علیرغم عدم پیشرفت ، نباید فراموش کنیم که میلیون ها نفر هنوز از بازار کار خارج هستند.

دارایی های سرمایه گذاران خارجی اوراق قرضه آمریکایی به بالاترین سطح خود از ژوئن 2020 در ژوئن رسید. بر اساس گزارش خزانه داری ایالات متحده ، احزاب خارجی در ماه ژوئن در مجموع 7.202 تریلیون دلار خزانه داری داشتند که نسبت به ماه قبل 67 میلیارد دلار افزایش داشته است. این افزایش همچنین بالاترین افزایش ماهانه در سال 2021 بود. ژاپن و چین بزرگترین دارندگان اوراق دلاری هستند.

با توجه به عملکرد ضعیف تر از حد انتظار اقتصاد چین ، تقاضا برای دلار آمریکا ، به ویژه در کوتاه مدت ، در میان معامله گران ارز افزایش یافته است. از سوی دیگر ، با توجه به تسلط طالبان بر بیشتر افغانستان ، ترس از افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تقاضای دلار را افزایش داده است. طالبان پس از کنترل شهر کابل اعلام کردند که به زودی دولت جدیدی در افغانستان تشکیل خواهند داد و با توجه به موقعیت آن ، می توان انتظار تحولات جدیدی در خاورمیانه را داشت.

روند نزولی نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی ادامه داشت تا جایی که تعداد بیکاران در فرانسه تا پایان سه ماهه دوم سال 2021 به 8.0 درصد رسید که 0.2 درصد کمتر از انتظارات و 0.1 درصد کمتر از آن دوره است. قبلی. این نرخ بیکاری نیز پایین ترین میزان ثبت شده در نه ماه گذشته است. تعداد بیکاران در این مدت 16000 نفر کاهش یافت و به 2.4 میلیون نفر رسید و تعداد بیکاران فرانسوی را برای چهارمین فصل متوالی زیر سه میلیون نفر نگه داشت.

تاکنون بیش از 216 میلیون و 623 هزار و 11 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است که شامل 4 میلیون و 505 هزار و 140 نفر جان خود را از دست داده است. در میان کشورها ، بیشترین تلفات مربوط به ایالات متحده با 653.840 ، برزیل با 578.396 ، هند با 437.860 ، مکزیک با 257.150 و پرو با 198.115 بوده است.

گرگوری اندرسون ، تحلیلگر ارشد ارز خارجی در بی ام و کپیتال مارکتز می گوید: “بازارها در حال گذار هستند و خود را برای دوران حمایت بانک مرکزی آماده می کنند.” با افزایش نرخ بهره ، دلایل بیشتری برای حمایت از دلار وجود دارد ، اما تقاضا برای آن نیز کاهش می یابد. ما خواهیم فهمید که چگونه و با چه سرعتی جهت فدرال رزرو تغییر می کند.

شاخص دلار (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود)

شاخص دلار که نرخ ارز خود را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با کاهش 92.63 واحدی ، 0.09 درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت. (شاخص دلار معمولاً در برابر شش ارز اصلی جهان یا ده ارز برتر جهانی بیان می شود. دلار سنگاپور ، فرانک سوئیس ، رینگیت مالزی ، ین ژاپن و یوان چین)

نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1097 دلار اعلام شده است.

سکه های اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند انگلیس 0.05 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به 1376 دلار رسید. یورو پس از ماندن در کانال 1.17 0.02 درصد افزایش یافت و به 1.179 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیایی ، دلار 0.1 درصد کاهش یافت و به 109.821 ین رسید. در برابر دلار استرالیا ، هر دلار آمریکا با 1،367 دلار مبادله شد. نرخ دلار به 6.471 یوان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا