علمی و پزشکی

افزایش شیوع بیماری های قارچی در هند

به گزارش شفاف ، این مورد در بیمارستانی واقع در منطقه قاضی آباد در این ایالت و در منطقه دهلی مشاهده شده است.

دکتر BPTiagi ، متخصص گوش و حلق و بینی ، می گوید یک مرد 45 ساله مبتلا به قارچ سیاه ، سفید و زرد است.

وی به IANAI گفت: “خزندگان معمولاً به قارچ زرد آلوده می شوند و این اولین باری است که می بینم انسان به این قارچ آلوده شده است.”

وی گفت: این قارچ با آمفوتریسین B قابل درمان است اما درمان آن بیشتر از سیاه و سفید است.

تیاگی ، بی حالی و بی اشتهایی از علائم قارچ های زرد است.

پسر این بیمار همچنین در مصاحبه با IANAI گفت که پدرش تحت درمان کووید 19 بود و در حال بهبودی بود.

وی گفت که در دو روز گذشته ، چشمان پدرش ورم کرده و ناگهان بسته شد و همچنین دچار خون دماغ شد.

در همین حال ، هند با افزایش قارچ بیماران COVID-19 در حال مبارزه با قارچ های سیاه و کمبود آمفوتریسین B است. روز دوشنبه ، 24 مه ، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تاکنون 5424 مورد قارچ سیاه (6 مورد) در این کشور گزارش شده است.

به گفته وزیر بهداشت هند ، هارد وردهان ، از این 5424 مورد ، 4566 مورد COVID-19 مورد است. مقامات بهداشتی همچنین می گویند که آنها در تلاش هستند تا کمبود داروی ضد قارچ را برطرف کنند.

این یک بیماری قارچی است که توسط گروهی از قارچ های موجود در هوا به نام Mucormasts ایجاد می شود. هنگامی که قارچ از طریق تنفس وارد بدن می شود ، حفره های سینوس ، ریه ها و حفره های قفسه سینه بیمار را آلوده می کند.

طبق گفته وزارت بهداشت هند ، افراد دیابتی یا کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، از جمله کسانی که به دلیل Covid-19 تحت درمان با استروئید قرار گرفته اند ، در معرض خطر بیشتری هستند.

به گزارش ایندیپندنت ، مواردی از قارچ سفید نیز در ایالت های بیهار و مادیا پرادش در هند گزارش شده است. به گفته پزشکان ، این بیماری قارچی نیز به دلیل کاهش ایمنی یا تماس با اشیا infected آلوده به قارچ رخ می دهد.

دکمه بازگشت به بالا