بین الملل

اقامه نماز هزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی و مسجد الاقصی/حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، روز جمعه شهرهای مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات اعتراضی علیه ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش فلسطین امروز، هزاران نفر از شهروندان در اعتراض به طرح یهودی سازی حرم ابراهیمی، نماز صبح جمعه را با عنوان «طلوع رباط بزرگ» در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل در کرانه باختری برگزار کردند.

مسجد و صحن بیرونی آن مملو از نمازگزاران از پیر و جوان و زن و کودک بود که از ساعات اولیه صبح به مسجد ابراهیمی رسیدند و نماز سحر را در آنجا اقامه کردند.

فلسطینی ها چند روزی است که در اعتراض به نقشه های رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست علیه مسجد ابراهیمی و طرح یهودی سازی و همچنین با شعار حمایت از اعتصاب کنندگان نماز صبح را در مسجد ابراهیمی اقامه می کنند. .

چند ماه پیش، مقامات اشغالگر طرح یهودی سازی الخلیل را در مساحت 300 متر مربع از صحن های مسجدالاقصی و اطراف آن اجرا کردند که شامل ساخت پله برقی و آسانسور می شود. برای تسهیل ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد ابراهیمی.

این در حالی است که هزاران فلسطینی ظهر امروز با وجود حضور گسترده نیروهای رژیم اشغالگر در دروازه‌های قدیمی مسجدالاقصی و بافت قدیمی بیت‌المقدس در مسجدالاقصی نماز خواندند.

اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس همچنین اعلام کرد که نزدیک به 40 هزار نمازگزار از بیت المقدس و 48 نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی نماز جمعه را امروز در مسجد الاقصی برگزار کردند، در حالی که تنها تعداد محدودی از ساکنان کرانه باختری به خود اجازه دادند به این مسجد در قدس بیایند. حداکثر میدم

حمله مسلحانه صهیونیست ها به تظاهرکنندگان فلسطینی در شهرک های «بیتا» و «بیت دجان» در جنوب نابلس، بیش از 135 فلسطینی را مجروح کردند.

فلسطینیان پس از اقامه نماز جمعه در شهر بیتا در اعتراض به شهرک‌هایی که اسرائیل در این منطقه ساخته است به خیابان‌ها آمدند و با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت آنها مورد حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند. در جریان تظاهرات چند خبرنگار با گلوله های پلاستیکی یا گاز اشک آور مجروح شدند.

در روستای کفر قدوم در شرق قلقیلیه، افراد مسلح صهیونیست با حمله به نمازگزاران فلسطینی، چهار فلسطینی را با گلوله های پلاستیکی مجروح و ده ها فلسطینی را با استنشاق گاز اشک آور مجروح کردند.

از سوی دیگر یک نظامی صهیونیست در منطقه باب الزاویه بیت المقدس در حمله مسلحانه صهیونیست ها به نمازگزار فلسطینی که نارنجک شوکر در دست داشت، زخمی شد.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا