بین الملل

امیرعبداللهیان در گفتگو با گوترش: در مذاکراتی شرکت می‌کنیم که نتیجه ملموس داشته باشد/پرونده ترور سردار سلیمانی را با جدیت دنبال می‌کنیم

به گزارش دیباروز ، گوترش از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در میزبانی سخاوتمندانه پناهندگان افغان قدردانی کرد و بر تعهد خود در حمایت از تلاش های ایران در میزبانی پناهندگان تأکید کرد.

گوترش سازمان ملل متحد را به عنوان حامی توافق و گفت وگو به عنوان پایه اصلی توصیف کرد و بر از سرگیری مذاکرات هسته ای تأکید کرد.

وی همچنین بر تعهد سازمان ملل متحد در حمایت از حقوق فلسطینیان تأکید کرد.

امیر عبداللهیان در این تماس تلفنی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با دبیرکل برای یافتن راه حل سیاسی برای وضعیت کنونی در افغانستان تأیید کرد و بر نگرانی شدید از نیاز به کمک از سوی سازمان های مربوطه در ایالات متحده تاکید کرد. ملل.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد مذاکرات وین-برجام با تایید اینکه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مطالعات لازم را در دولت انجام می دهد ، بر تعهد به گفتگو و مذاکره به عنوان ابزاری برای دیپلماسی تأکید کرد و افزود: “متأسفانه آمریکایی ها “با ادامه تحریم های غیرقانونی آنها ، آنها محاسبه اشتباه کرده و معتقد بودند که می توانند از آن به عنوان یک معامله استفاده کنند.

امیر عبدالهیان افزود: طرفهای مذاکره کننده باید با درک واقع بینانه به وین بیایند و به حقوق و منافع مردم ایران توجه جدی داشته باشند و به نظر ما مذاکرات قابل قبول است و به نتیجه ملموسی می انجامد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از تحرکات تروریستی در افغانستان و منطقه ، استفاده از تروریسم توسط برخی قدرتها را مانع اصلی صلح ، ثبات و آرامش در منطقه ذکر کرد و ابراز تاسف کرد.

وزیر امور خارجه و دبیرکل سازمان ملل متحد بر ضرورت وجود یک دولت همه جانبه با نقش همه اقوام افغان تأکید کرد و اظهار داشت که جنگ و خشونت نباید بر افغانستان حاکم باشد.

امیرعبداللهیان در خصوص پیگرد قانونی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در پرونده ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی گفت: ما به طور جدی پرونده ترور سردار سلیمانی با ابعاد حقوقی و بین المللی را دنبال می کنیم و ایالات متحده نیز تروریسم را رد می کند

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی تأیید کرد که “رژیم صهیونیستی به جنایت های خود در سرزمین های اشغالی آشکارا ادامه می دهد و جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد وظیفه قاطعی برای حمایت از فلسطین و حقوق فلسطین دارند. زنان و کودکان فلسطینیان بی دفاع. “

311311

دکمه بازگشت به بالا