بین الملل

تأکید ظریف بر پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی از سوی عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دیباروز ، “قاسم محمد جلال العراجی” ، مشاور امنیت ملی عراق که در راس هیئتی به تهران بود ، عصر امروز (دوشنبه) با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با قاسم العراجی ، مشاور امنیت ملی عراق ، با اشاره به عراق به عنوان کشوری که روابط بسیار زیاد و رو به رشد دارد ، بر اولویت ایران برای گسترش روابط با همسایگان تأکید کرد.

وی گفت: “ایران همیشه به استقلال ، امنیت و تمامیت ارضی عراق و حاکمیت یکپارچه آن احترام می گذارد و از نقش سازنده آن در روابط منطقه ای استقبال می کند.”

* نیروهای خارجی باید منطقه را ترک کنند

ظریف تأکید کرد که امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه تأمین می شود و نیروهای خارجی باید منطقه را ترک کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اهمیت پیگیری پرونده شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندیس برای برادران عراقی روشن است و ما نیز بر این کار عراقی و همکاری بین دو کشور تأکید می کنیم. می توان آن را گسترش داد. “

شایان ذکر است که شهید قاسم سلیمانی ، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه ابومهدی المهندیس در حمله تروریستی در 4 ژانویه 2017 توسط ایالات متحده کشته شدند ، زمانی که آنها وارد فرودگاه بغداد شدند.

* اصرار عراق بر گسترش روابط جامع خود با ایران

قاسم العراجی ، مشاور امنیت ملی عراق ، همچنین عزم عراق را برای گسترش روابط جامع خود با ایران و حمایت از ایران در زمینه های مختلف تأیید کرد.

به گزارش فارس ، مشاور امنیت ملی عراق که به دعوت علی شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی به تهران سفر کرده است ، عصر امروز با شمخانی دیدار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: “ما انتظار داریم بیشتر دولت عراق پیگیر ترور شهید سلیمانی شود” ، که ادامه حضور آن در این کشور است. (اینجا بخوانید)

این اولین دیدار الاراجی از ایران از زمان روی کار آمدن وی است. العراجی در جولای 2016 مسئولیت فالح الفیاض (مشاور سابق امنیت ملی) را بر عهده گرفت. فالح الفیض ، که پیش از این سمت رئیس آژانس امنیت ملی را بر عهده داشت ، رئیس نیروهای بسیج مردمی شد.

پس از این سمت ، العراجی خواستار تقویت روابط بغداد با همسایگان خود در راستای منافع مردم عراق و میهن به عنوان یکی از برنامه های اصلی خود در این مسئولیت شد.

قاسم العراجی ، وزیر کشور در دولت حیدر العبادی ، رهبر سازمان بدر بود.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا