بین الملل

وزیرخارجه عراق در دیدار با امیرعبداللهیان: امنیت ایران و عراق در هم تنیده شده است

به گزارش دیباروز، وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط دو کشور در زمینه های مختلف همکاری، بر لزوم اجرای توافقات منعقده، تقویت روابط تجاری و اقتصادی و بهره مندی از مزایای روابط بین دو کشور. در چارچوب همکاری‌های دو کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و دولت آن را اولویت مهم، تسهیل مبادلات تجاری در گذرگاه‌های مرزی، تکمیل حمل‌ونقل و تکمیل راه‌آهن بصره – شلمچه و کمک مؤثر آن در افزایش گردشگری و حجم آن دانست. . از مبادلات تا رسیدن به سطح بالاتر همکاری و نزدیک به استفاده. وی توانایی های موجود در هر دو طرف و به نفع منافع بین آنها را ارزیابی کرد.

شاهزاده عبداللهیان نیز در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی دولت و مردم عراق از زائران اربعین حسینی، از تلاش های صورت گرفته در دو کشور برای ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری مراسمی مناسب برای این رویداد بزرگ قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ثبات، صلح، حفظ وحدت ملی در عراق و احترام به نهادهای قانونی را مهم توصیف کرد و بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل مطروحه در عرصه داخلی تاکید کرد. عراق در چارچوب فرآیندهای قانونی و حفظ اختیارات قرارداد دولت عراق.

فواد حسین در این دیدار همچنین روابط دو کشور را مهم دانست و از نگاه مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحولات داخلی عراق قدردانی کرد و به اقدامات دولت عراق در خصوص اربعین اشاره کرد. حج و تلاش های مداوم برای برقراری صلح و ثبات داخلی در عراق. عراق را توصیف کنید.

وزیر امور خارجه عراق امنیت ایران و عراق را در هم تنیده دانست و تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی ایران خاک عراق را تهدید کند.

همکاری در زمینه های امنیتی به ویژه جلوگیری از اقدامات گروه های متخاصم، تجزیه طلب و تروریستی در خاک عراق، منطقه و برخی مناطق مرزی و قدردانی از نقش تسهیل کننده عراق در برپایی مراسم سالانه زیارت زائران ایرانی. . ممنوع است، توافق دو کشور در چارچوب ایجاد کنسولگری در دو کشور (موصل – اصفهان)، تشریح آخرین تحولات در بحث رفع تحریم ها، مسائل کنسولی مربوط به زائران اربعین از دیگران. کشورهای همسایه، وضعیت یکی از زائران ایرانی دستگیر شده در عربستان، تحولات مهم منطقه، توسعه روابط، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا