بین الملل

انگلیس بودجه دفاعی را به بالاترین سطح از زمان جنگ سرد افزایش می‌دهد

نخست وزیر انگلیس از آنچه بزرگترین برنامه سرمایه گذاری در نیروهای مسلح انگلیس از زمان پایان جنگ سرد 30 سال پیش به حساب می آید ، حمایت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس ، جزئیات توافق نامه مالی چهار ساله را بعداً امروز (پنجشنبه) به وزارت دفاع اعلام خواهد کرد. جانسون گفت: این طرح ارتش را متحول و برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی آینده تجهیز می کند.

بوریس جانسون قرار است به نمایندگان ویدئویی بگوید که نیروهای مسلح 16.5 میلیارد ین (21 میلیارد دلار) اضافی در برنامه های فعلی دولت دریافت می کنند. بودجه دفاعی در حال حاضر سالانه حدود 42 میلیارد میلیارد است.

جانسون در بیانیه ای گفت: “من این تصمیم را در اوج شیوع بیماری کرونا گرفتم ، زیرا دفاع از خاک کشور باید در اولویت باشد.” از زمان پایان جنگ سرد ، وضعیت بین المللی خطرناک تر و رقابتی تر از هر زمان دیگری است و انگلیس باید در کنار متحدان ما باشد.

وزیر دفاع انگلیس بن والاس گفت این معامله برای نوسازی نیروهای مسلح کافی است ، اما حاضر به اظهارنظر در مورد اینکه آیا بودجه جدید از بودجه کمک های خارجی انگلیس می آید ، نیست.

وی به اسکای نیوز گفت: این توافق به این معنی است که ما می توانیم گفتگوهای مناسبی درباره اهداف جهانی خود و نحوه بودجه آنها انجام دهیم. هنگامی که من به خارج از کشور سفر می کنم ، آنچه بسیاری از کشورها از ما نیاز دارند ، دانش ، تجهیزات و درک ما از چگونگی تأمین امنیت و نحوه ارائه دفاع است.

به عنوان بخشی از این بودجه دفاعی جدید ، یک آژانس جدید هوش مصنوعی ایجاد می شود. یک فرماندهی فضایی نیز وجود دارد که قادر به پرتاب اولین موشک انگلیس در سال 2022 است.

اعلام بودجه نظامی تنها یک هفته پس از آن صورت می گیرد که جانسون به رئیس جمهور منتخب آمریکا جو بایدن قول داده است که انگلیس به عنوان یک متحد نظامی با ارزش باقی بماند.

دولت انگلیس تأیید کرده است که این افزایش بودجه دفاعی موقعیت این کشور را به عنوان بیشترین هزینه های دفاعی در اروپا و دومین هزینه های دفاعی در ناتو تقویت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا