بین الملل

اعلام تحریم های جدید انگلیس علیه روسیه و بلاروس/ جانسون: پوتین اشتباه محاسباتی کرده است

نخست وزیر انگلیس با اشاره به دستور رهبر روسیه برای حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین گفت: رویدادها ثابت خواهد کرد که پوتین اشتباه محاسباتی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان انگلیس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین خبر داد و گفت که انگلیس قصد دارد روسیه را از اقتصاد جهانی حذف کند.

جانسون در پارلمان این کشور گفت: ما به ماموریت خود برای خارج کردن روسیه از اقتصاد جهانی، روز به روز، هفته به هفته ادامه خواهیم داد.

به عنوان بخشی از بسته جدید تحریم ها، انگلیس دارایی های بانک وی تی بی را مسدود کرده است. جانسون خاطرنشان کرد که بریتانیا توانایی حذف کامل بانک‌های روسی را از سیستم مالی بریتانیا دارد.

وی افزود که ایالات متحده اقدامات مشابهی را انجام می دهد. علاوه بر این، شرکت های دولتی و خصوصی روسی از افزایش سرمایه در بریتانیا منع خواهند شد. میزان پولی که شهروندان روسیه می توانند در بانک های بریتانیا سپرده گذاری کنند نیز محدود خواهد بود. در مجموع، نخست وزیر بریتانیا گفت که بریتانیا دارایی های بیش از 100 موسسه و افراد جدید را مسدود خواهد کرد. بریتانیا همچنین Aeroflot را از انجام پروازها به این کشور و خروج از آن منع کرد.

بوریس جانسون تاکید کرد که ائتلاف غربی روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارد.

نخست وزیر انگلیس گفت که انگلیس تحریم هایی را علیه بلاروس به دلیل مشارکت این کشور در عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعمال کرده است.

جانسون به پارلمان گفت: «تحریم‌ها علیه بلاروس به دلیل نقشش در حمله به اوکراین اعمال خواهد شد.

بر اساس این سند رسمی، انگلیس تحریم هایی را علیه روستک روسیه، رهبری خطوط هوایی یونایتد و بانک V و غیره اعمال کرده است.

در این سند آمده است که “روستک و شرکت های تابعه آن خدمات مالی ارائه می دهند یا منابع مالی و اقتصادی، کالاها و/یا فناوری هایی را ارائه می دهند که می تواند اوکراین را بی ثبات کند یا تمامیت ارضی، حاکمیت یا استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید کند.” همچنین تحریم هایی علیه شرکت موشکی تاکتیکی JSC (TMC) و UralVagonZavod اعمال شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری همچنین مجوز حمل و نقل خارجی هواپیمای ایروفلوت روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

در این بیانیه آمده است: «به دنبال اعلام نخست‌وزیر در پارلمان، سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا مجوز شرکت هواپیمایی روسی ایرلاینز آئروفلوت را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد و این شرکت هواپیمایی تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت دارد.» به بریتانیا یا از بریتانیا پرواز نکنید.

به گزارش الجزیره، جانسون همچنین در نشست گروه ۷ اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین اعمال خواهد شد.

وی افزود: ما توافق کردیم که هزینه های روسیه را به حداکثر برسانیم و به وابستگی اروپا به گاز روسیه پایان دهیم.

علاوه بر اقدامات مالی، بریتانیا با ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت‌های جدید و کنترل‌های صادراتی «سخت‌تر» از جمله ممنوعیت کامل صادرات تمام مواد نظامی مستعمل به روسیه همکاری خواهد کرد. این محدودیت ها بر محصولات با فناوری پیشرفته در بخش هایی مانند الکترونیک، مخابرات و هوافضا تأثیر می گذارد.

ولادیمیر پوتین در ساعات اولیه صبح پنجشنبه از آغاز عملیات نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز به نوبه خود از شورای امنیت ملی و دفاع خواست تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، حکومت نظامی اعلام کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا