بین الملل

جانسون می‌خواهد مهاجران غیرقانونی اوکراینی را هم به رواندا بفرستد

بوریس جانسون گفت: مهاجران اوکراینی که «به‌طور غیرقانونی با قایق» به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند در نهایت بر اساس قوانین بریتانیا به رواندا اخراج شوند.

به گزارش دیباروز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بلافاصله اعلام کرد که این اتفاق تنها در صورتی رخ می دهد که مهاجران اوکراینی «غیرقانونی» وارد بریتانیا شوند.

وی افزود: “من فکر می کنم ما حدود 130000 ویزا به اوکراینی ها می دهیم و آنها حداقل دو راه بسیار خوب برای ورود به این کشور دارند.” و اگر بخواهند به طور غیرقانونی به بریتانیا مهاجرت کنند، از کسانی که به صورت قانونی آمده اند، سوال خواهند کرد.»

و اگرچه نخست وزیر بریتانیا بعدها امکان اعزام این افراد به رواندا را «بعید» توصیف کرد، اظهارات وی موج دیگری از محکومیت طرح بحث برانگیز مهاجرت به رواندا را برانگیخت.

طرح دولت بریتانیا برای اعزام مهاجران به رواندا به دلیل غیراخلاقی بودن و هزینه بالای آن مورد انتقاد قرار گرفته است. علاوه بر این، بوریس جانسون قبلاً قول داده بود که پناهندگان اوکراینی با مهاجران غیرقانونی را اخراج نکند.

پس از افزایش هجوم مهاجران غیرقانونی، بوریس جانسون قبلاً تصمیم گرفته است که مهاجران غیرقانونی را به رواندا بفرستد. این طرح به دولت اجازه می دهد تا پناهجویان را به رواندا بفرستد، در حالی که بریتانیا میلیون ها پوند به این کشور آفریقایی پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا