بین الملل

قانونگذار انگلیسی: دوره جانسون دروغگو و متکبر به پایان رسیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، همزمان با بحران در دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، یکی از نمایندگان مجلس عوام این کشور گفت که دوره ریاست جمهوری جانسون به پایان رسیده است.

منابع خبری گزارش دادند که «زهرا سلطان» نماینده حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس از حوزه انتخابیه کاونتری عصر چهارشنبه به وقت تهران در واکنش به موج مخالفت ها با نخست وزیر انگلیس و استعفای وزرای دولت. . او گفت: دوره بوریس جانسون به پایان رسیده است. او دروغ گفت، قانون را زیر پا گذاشت و سرانجام غرور او را فرا گرفت.»

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که قانونگذاران ارشد محافظه کار بریتانیا بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی در داونینگ استریت ملاقات کردند تا به بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا بگویند که پس از یک سری استعفای وزیران باید استعفا دهد.

اسکای نیوز همچنین گزارش داد که تعداد مقاماتی که از دولت بوریس جانسون استعفا کرده اند به 31 نفر رسیده است. در همین حال، رابرت جنریک، وزیر سابق دولت بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد که جانسون نتوانسته کشور را به سمتی که نیاز دارد هدایت کند و باید استعفا دهد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت جانسون که شب گذشته همزمان با جلسه چهارشنبه شب پارلمان استعفای خود را اعلام کرد، با انتقاد از نخست وزیر گفت: مشکل از بالا سرچشمه می گیرد و این موضوع تغییر نخواهد کرد.

در طول جلسه پرتنش پارلمان، به جانسون بارها توصیه شد که از خود و سایر اعضای حزب استعفا دهد.

این موج استعفا در دولت پس از آن اتفاق افتاد که جانسون اعتراف کرد که توضیحات کریستوفر پینچر را درباره اتهامات جنسی علیه او شنیده است و برای او قانع کننده بوده است. این در حالی است که جانسون قبلاً در هنگام ارتقاء پینچر به معاون مدیر ناظم بالامان گفته بود که از اتهامات وارده بی اطلاع بوده است.

پینچر پس از افشای اینکه دو نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند از سمت خود کناره گیری کرد. او در نامه ای به جانسون به او گفت که در شب مهمانی بیش از حد مشروب نوشیده است و “خود و دیگران” را شرمنده کرده است.

دولت بریتانیا از زمان روی کار آمدن جانسون با رسوایی های زیادی مواجه شده است. پیش از این مهمانی ها و پذیرایی های متعدد اعضای دولت جانسون در اوج محدودیت های کرونا در این کشور جنجالی شده بود که به رسوایی «پارتی گیت» معروف شد.

در میان این جنجال ها، بوریس جانسون اعلام کرد که استعفا نمی دهد.

به گزارش رویترز، او شامگاه چهارشنبه به وقت تهران گفت که استعفا نمی دهم و آخرین چیزی که کشور به آن نیاز دارد انتخابات سراسری است. وی در کمیسیون مجلس گفت: من استعفا نمی دهم. و صادقانه بگویم، آخرین چیزی که کشور به آن نیاز دارد، انتخابات است.

انتهای پیام/




این مقاله را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا