بین الملل

واکنش روسیه به اقدام آمریکا علیه ایران : واشنگتن دیگر نمی‌داند چه کاری می‌تواند کند

زاخارووا گفت: “نفرت غیر منطقی ایران از نخبگان سیاسی آمریکا در مورد مسئولیت قانونی ایالات متحده در قبال شرکا.” [ارزیابی] خطرات آن از اعتبار ایالات متحده فراتر رفته است. “به نظر می رسد که واشنگتن نمی داند چه کاری می تواند انجام دهد تا برگام را از این راه دور نگه دارد.”

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تصمیم آمریکا برای لغو معافیت های هسته ای مربوط به بورگام نمونه دیگری از سیاست نقض فاحش بورگام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. “روسیه این عمل را محکوم می کند.

وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو صبح امروز در بیانیه ای اظهار داشت كه دولت ترامپ قصد دارد به دلیل همکاری خود با برنامه هسته ای ایران ، سیاست خود برای اعمال تحریم علیه روسیه ، چین و شرکت های اروپایی را پایان دهد.

واشنگتن پست در گزارشی دقیق تر ، گزارش داد كه دولت ترامپ تمهیداتی را برای همکاری های بین المللی در طراحی مجدد راكتور آب سنگین اراك ، تأمین اورانیوم غنی شده برای راكتور تحقیقاتی تهران ، حمل و نقل سوخت استفاده شده و زباله های راكتور هسته ای تمدید كرده است.

با این حال ، واشنگتن پست ادعا کرده است که دولت ترامپ معافیت جداگانه صادر شده قبل از پیوستن بورگام به همکاری های بین المللی در نیروگاه هسته ای بوشهر را به مدت 90 روز تمدید خواهد کرد.

همکاری هسته ای با ایران یکی از بندهای توافق هسته ای 2015 با P5 + 1. در نتیجه ، دولت آمریکا استثنای برخی از مجازات های یک جانبه را برای صادرات مواد قابل استفاده در برنامه هسته ای ایران است. این معافیت ها هر بار قبل از آخرین اعلامیه پمپئو تمدید می شوند.

23311

دکمه بازگشت به بالا