اگر کمک نمی‌کنید، پول هم نگیرید!

اگر کمک نمی‌کنید، پول هم نگیرید!

نماینده وزیر صنعت ، معدن و تجارت (SAMAT) در اتاق اصناف ایران گفت تنها هفت درصد از حدود 20 هزار میلیارد تومان از تسهیلات تعیین شده برای اتحادیه های آسیب دیده توسط کرونا استفاده شده است و وی از دولت خواست که سال آینده اتحادیه ها را معاف از مالیات ، بیمه و شهریه شهریه پرداخت کند.

ابراهیم دورستی در گفت وگو با دیباروز ، با اشاره به خسارات وارد شده به اتحادیه ها از اسفند ماه سال گذشته اظهار داشت: در این مدت 57 گروه کالایی تحت تأثیر قرار گرفتند و یک میلیون و 500 هزار واحد صنفی نیز 15 میلیون شغل ایجاد کردند اما بسته های حمایتی دولت برای این صنوف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و نبوده است. با بوروکراسی بالا برای آنها جذاب است.

وی با بیان اینکه از 40 هزار میلیارد تومانی که برای جبران خسارت اتحادیه ها اختصاص داده شد ، 20 هزار میلیارد تومان به بخش گردشگری اعطا شد ، افزود: اتحادیه ها فقط هفت درصد این 20 هزار میلیارد تومان را استفاده كردند. این در حالی است که تعداد زیادی از اتحادیه ها از مارس سال گذشته در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.

مطالعه من با اشاره به مشکلات دولت در شرایط فعلی از جمله تحریم ها ، فروش روغن و شیوع ویروس کرونا ویروس گفت: در چنین شرایطی دولت حداقل از نظر معافیت مالیاتی و اقساط قابل پرداخت برای وام های کرونا می تواند و همچنین پرداخت تمام اقساط به سازمان تأمین اجتماعی و وعده های داده شده. اتحادیه ها

وی افزود: اتحادیه ها می گویند اگر حداقل چیزی به ما نمی دهید ، چیزی نگیرید. باید معافیت از حداقل حق بیمه کارفرما باشد تا کارگران و بیکاران اخراج نشوند. به تأخیر انداختن کمیته های مالیات و تأمین اجتماعی نیز ضروری است ، زیرا هر جامعه ای که سلامتی مردم را تهدید می کند باید در حال حاضر حذف شود.

این مقام اتحادیه گفت حداقل 95٪ اتحادیه ها پروتکل های بهداشتی اخیر و محدودیت های کرون را رعایت کرده اند. این اتفاق نیفتاد و اجازه شفاهی استاندار بی فایده بود.

درست است که مشکلات اتحادیه با تأخیر مالیات یا بیمه برای یک یا دو ماه حل نمی شود. زیرا با وجود بسته شدن و رکود ، ظرف چند ماه معجزه برای آنها اتفاق نمی افتد.

در پایان نایب رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به فعالیت حدود 3 تا 1.5 میلیون اتحادیه صنفی در سراسر کشور خواستار انطباق کامل با پروتکل های بهداشتی شد و از دولت خواست در سال آینده اتحادیه های کارگری را از مالیات معاف کند. معافیت از بیمه و عوارض شهرداری.

به گزارش دیباروز ، شیوع ویروس کرونا و کاهش ترافیک برای پیشگیری به ویژه در ماه آخر سال که یک روز پر رونق برای مشاغل کوچک و کارگران فصلی است ، صدمات جدی به فعالان تجاری ، اتحادیه های مختلف و کارگران وارد کرد. با این حال ، این افراد مبتلا عمدتا از میزان و شرایط دقیق دریافت تسهیلات پشتیبانی کرونا شکایت دارند. از طرف دیگر ، با افزایش تعداد بیماران کرونا ویروس قلب و مرگ و میرها ، از تاریخ 26 نوامبر ، کلیه مشاغل غیرضروری در 25 مرکز استان از جمله تهران تا ساعت 1 بامداد مجاز بودند و عملکردهای گروه 1 و 3 کاملاً بسته شد. با این حال ، به دلیل افزایش مداوم تعداد بیماران و مرگ و میر از شنبه ، همه مشاغل به جز مشاغل سطح اول در اول آذر به مدت دو هفته بسته شد و قوانین راهنمایی و رانندگی اعمال شد.

تاکنون 14 گروه شغلی به عنوان دریافت کننده امکانات پشتیبانی برای مشاغل آلوده به کرونا شناسایی شده اند که تاریخ ثبت نام نهایی آنها در سیستم KARA تا پایان ماه اکتبر بود. البته این تسهیلات به واحدها و کارگاه هایی اختصاص دارد که نیروی کار در آنها جذب و بیمه می شود. در واقع ، مبنای پرداختی استخدام نیروی کار ، تنظیم نکردن فرد و اخذ بیمه قبل از شیوع کرونا است و میزان امکانات یکسان است. برای واحدهای تجاری فعال و تعطیل نشده مبلغ وام 12 میلیون تومان به ازای هر كارمند با سابقه بیمه اجتماعی (70٪ دستمزد و 30٪ امور عملیاتی) و واحدهایی كه به زور تعطیل شده اند مبلغ 16 میلیون تومان است. وام تومان با هر پرونده تأمین اجتماعی (50٪ حقوق و 50٪ سایر موارد عملیاتی) به هر کارمند پرداخت می شود.

براساس اتاق اصناف ایران ، حدود 2.3 میلیون نفر در بخشهای فاقد صلاحیت و حدود 2.8 میلیون نفر در بخشهای واجد شرایط كار می كنند و خسارت مرخصی ماهانه ناشی از تاج برای اتحادیه های كارگری بیش از 26 هزار میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا