اقتصادی

سکه و طلا از مسیر کاهش بازگشت

بر اساس تحلیل یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر در تهران، طی هفته گذشته موجب رشد قیمت جهانی طلا و از سوی دیگر نوسانات جزئی نرخ ارز در بازار داخلی شد. بازارها باعث توقف روند نزولی سکه و طلا و دور شدن از مسیر کاهش قیمت شدند، هرچند این افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی در هفته جاری اندک بود.

ایوب اکبری پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره وضعیت بازار ارز و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت طلا به دلیل مسائل سیاسی و اقتصادی شاهد تغییرات مستمری بود. البته این موضوع مختص هفته گذشته نیست و در هفته های گذشته نیز چنین وضعیتی وجود داشته است. بر این اساس، در بازار داخلی تغییرات قابل توجهی وجود ندارد.

و یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از طرفی اونس جهانی طلا با توجه به شرایط خاصی که بین آمریکا، اروپا و روسیه وجود دارد و وظیفه خاصی در این زمینه وجود ندارد. اونس جهانی طلا نیز به اندازه ای تغییر می کند که در این روند افزایش یا کاهش قیمت ها تأثیری نداشته است.

وی افزود: در مجموع قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با رشد قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت ارز با اندکی افزایش همراه بود. اگرچه هر اونس طلا در روزهای ابتدایی هفته به دلیل افزایش قیمت دلار در جهان با کاهش مواجه شد و حتی در اواسط هفته تا کانال 1600 دلار عقب نشینی کرد، اما در پایان هفته گذشته با کاهش ارزش دلار جهانی، قیمت اونس جهانی طلا نیز افزایش یافت. بنابراین با 14 دلار افزایش قیمت در طول هفته، آخرین قیمت ثبت شده هر اونس 1727 دلار است.

سکه 150 هزار تومان و طلا 12 هزار تومان افزایش یافت

اکبریبور خاطرنشان کرد: بنابراین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در هفته گذشته با 150 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 13 میلیون و 850 هزار تومان رسید. در این میان قیمت سکه طرح قدیم در هفته جاری بدون تغییر باقی ماند و در هفته معاملاتی گذشته، ارزش آن به 13 میلیون و 100 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز در هفته گذشته با 50 هزار تومان افزایش به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسید. اما قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نسبت به ابتدای هفته تغییری نکرد. قیمت ربع سکه در پایان هفته همچنان چهار میلیون و 950 هزار تومان و سکه گرمی سه میلیون تومان بود.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای 17 عیار در پایان هفته 5 میلیون و 510 هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته 47 هزار تومان افزایش داشت. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 12 هزار تومان افزایش به یک میلیون و 271 هزار تومان رسید. حباب ارز در حال حاضر به 1.4 میلیون تومان محدود شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا