این جوان فقط ۳ روز با اعدام فاصله دارد

این جوان فقط ۳ روز با اعدام فاصله دارد

مرد جوانی از الیگودرزی ، که دوست خود را در طی یک درگیری گروهی کشت ، روی چوبه دار ایستاده و از نیکوکاران کمک می خواهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، روزنامه “شرق” نوشت: اين جوان كه در 19 سالگي به اتهام قتل دستگير شد ، اين امكان را دارد كه 800 ميليون تومان باج كه پدر و مادرم تا مارس مطالبه كرده اند ، فراهم كند. 6 خانواده این جوان فقیر روستایی با فروش دارایی خود و کمک گرفتن از بستگان و آشنایان ، تاکنون 550 میلیون تومان باج درخواست شده توسط والدین من را تأمین کرده اند ، اما آنها از تهیه 250 میلیون نهایی درمانده و ناامید شده اند. تومن

پلیس شهر اولگودارس در تاریخ 20 دسامبر 1996 در یک قتل در یکی از روستاها درگیر شد و پس از حضور در صحنه حادثه مهرداد را دستگیر و به دادگاه ارجاع داد. در جریان دادگاه و در دفاع از خود ، مهرداد گفت كه نیمه شب زمستان سال 1996 ، تعدادی از بچه های روستا معتقد بودند كه هیچ كدام از خانواده من در خانه نیستند و قصد ورود به خانه ما را ندارند. من قبلاً به آنها گفتم که خواهر و مادر من در خانه هستند و آنها باور نمی کردند ، بنابراین آنها می خواستند از دیوار خانه بالا بروند و وارد خانه شوند. همین پرونده باعث درگیری بین من و بچه های روستا شد که در آن قربانی زخمی شد و در نهایت کشته شد.

در پایان دادگاه ، قاضی دفاع مهرداد را موجه ندانست و وی به انتقام قتل عمدی محکوم شد.

پس از آن با تلاش های میانجیگری شیوخ و گروه های صلح و سازش ، توافق نامه ای بین خانواده مقتول و خانواده مهراداد ، مبنی بر پرداخت 800 میلیون تومان به عنوان كیدیا ، انجام شد.

خانواده فقیر مهرداد اعلام کردند که قادر به تأمین 250 میلیون تومان باج مطالبه شده توسط والدین نیستند و بستگان مقتول قصد کاهش مبلغ مورد نیاز را ندارند.

با توجه به فرصت سه روز باقیمانده برای تهیه دیه ای که پدر و مادرم درخواست کرده بودند ، والدین بیر مهرداد از مردم خیرخواه کشور خواستند تا به کمک آنها بیایند تا جوان 22 ساله آنها در آستانه نوروز از چوبه دار بالا نرود.

افراد خیریه ای که می خواهند به این جوان 222 ساله کمک کنند می توانند کمک مالی خود را به شماره کارت 6037991762078909 به نام مریم کیانی ، متعلق به مادر محکوم به انتقام و ممنوعیت دادگاه شهرستان الیگودارس ، واریز کنند.

گزارش کمک های مردمی نیز برای شهروندان خیریه ارسال می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا