عمومی

عامل اصلی تعرض به نوجوان زرین دشتی به اعدام محکوم شد. – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام سید کاظم موسوی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عاملان حمله به زرین دشتی در شهریورماه سال جاری پس از شناسایی و دستگیری در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان فارس. استانداری، واقع در فارس. در شهرستان داراب و پس از انجام تحقیقات کامل و در این مهم، عاملان ضرب و جرح به اشد مجازات محکوم شدند.

موسوی افزود: یکی از سه متهم این پرونده که عامل اصلی تعرض به این دختر 16 ساله بود به اتهام آدم ربایی به 10 سال حبس تعزیری و اعدام به دلیل ضرب و جرح محکوم شد و دو متهم دیگر نیز هر کدام هستند. به 10 سال زندان و به 100 ضربه شلاق به مدت دو سال تبعید محکوم شدند.

وی با بیان اینکه اقدام جنایتکارانه و غیرانسانی این سه متهم احساسات گسترده عمومی را برانگیخت، گفت: این پرونده خصوصی و خارج از دستور دادگستری فارس بوده و امروز کمتر از دو ماه از صدور احکام می گذرد. حکم این متهمان از سوی دادگاه های کیفری یکی از استان ها صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: رأی صادره قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور است.

موسوی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی به واکنش مردم و بیداری احساسات عمومی نسبت به تعرض غیرانسانی به این نوجوان و مرگ دلخراش پس از این حادثه توجه ویژه دارد، گفت: همزمان تشریفات قضایی در این خصوص در حال انجام است. با عنایت به قانون آیین دادرسی کیفری که این روند طبق مقررات پرونده مذکور تسریع شده است.

و خبرگزاری آنلاین اعلام کرد اواخر شهریور ماه سال جاری یک پسر 16 ساله اهل زرین دشت در استان فارس مورد تعرض سه نفر از جمله صاحب کارش قرار گرفت و پس از این حادثه دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

دکمه بازگشت به بالا