عمومی

تغییرات طرح ممنوعیت تردد شبانه در فارس/تدارک مقابله با لامبدا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، عبدالرضا قاسم پور شامگاه چهارشنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا در استان فارس ، 30 درصد آزمایش های تشخیصی مثبت بود اما به دلیل کاهش تب بالای این بیماری. “در روزهای اخیر مشاهده کردیم که تعداد آزمایشات مثبت در استان فارس به 25 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: تاکون در استان فارس بیش از 6176 نفر را به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلبی کشت ، در حالی که 96 درصد از مبتلایان به این بیماری تاکنون بهبود یافته و بیش از یک میلیون و 614 هزار دوز واکسن بهبود یافته است. یک میلیون و 28 هزار دوز اول و 586 هزار ثانیه. دوزها در نایت استان تزریق شد.

به گفته مقام مسئول استان فارس ، 4 هزار و 411 بیمار مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد 2700 نفر خدمات درمانی دائمی و 1711 نفر خدمات درمانی موقت از مراکز درمانی دریافت می کنند. و لازم به ذکر است روزانه بیش از 500 بیمار مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در استان فارس و شبانه روز شناسایی می شوند.

وی ادامه داد: “زمان خروج پیک پنجم مشخص نیست و اگر تعهد به اقدامات بهداشتی افزایش یابد ، به زودی این حامل را ترک می کنیم ، اما اگر پایبندی به روش های بهداشتی کاهش یابد ، خواهیم دید که حامل ششم همچنان ادامه خواهد داشت پنجمین پیک در کشور. استان فارس نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. “

و معاون استاندار فارس در ستاد منطقه ای اداره بیماریهای کرونا اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در ایالت و مطالبات مردم در آن است. که موضوع راهپیمایی اربعین وجود دارد ، بنابراین تا زمانی که ستاد ملی در این مورد تصمیم نگیرد ، نمی توان در این مورد اظهار نظر کرد و عراق نیز باید شرایط خود را برای پذیرایی از زائران ایران تا زمان تصمیم نهایی اعلام کند. ستاد ملی کرونا

به گفته قاسم پور ، طرح ممنوعیت تردد شبانه در محدود کردن فعالیت های اجتماعی م wasثر بود ، اما به مرور زمان اثربخشی این طرح نیز کاهش یافته است و در صورت اجرای این طرح ، تأثیر بسیار بیشتری از برنامه فعلی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به آن یک متغیر ویروس جدید کرونا به احتمال زیاد طی جلسات مختلف در استان فارس و با حضور مدیران حوزه بهداشت و درمان استانداری فارس به منظور مقابله با ویروس کرونا وارد کشور و استان فارس می شود. لامبدا وی در حالی در حال آماده سازی اقدامات لازم برای مقابله با این ویروس در استان فارس است.

دکمه بازگشت به بالا