عمومی

کلاهبرداری با ادعای ذی نفود بودن در دستگاه اجرایی البرز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرهنگ محمد کمبود وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: با شکایت یکی از شهروندان ثابت شد که فردی تاسیس کرده است رنگ بژ یک کاربر اینستاگرام به بهانه انجام امور خیریه ابتدا با مالبخت تماس گرفت و مدعی نفوذ در دستگاه های اجرایی مذکور شد. صدمه مبلغی از او برای سرمایه گذاری گرفت و فرار کرد.

وی به افزایش پرونده های مشابه و کلاهبرداری از این طریق اشاره کرد و افزود: با مراجعه به سایر پرونده های مشابه مشخص شد متهم نیز از همین طریق مبالغی از آنها به دست آورده و دارایی مالباختگان بوده است. در یک سرمایه گذاری به منظور کسب سود و استفاده از آن در امور خیر استفاده شده است که در مجموع 4 میلیارد ریال به کلاهبردار پرداخت شده است. بودن و فرد مذکور پس از دریافت وجه محل را ترک می کند و به تماس تلفنی این افراد پاسخ نمی دهد.

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: پس از چند روز تحرکات پلیسی، کارآگاهان با همکاری پلیس کرج موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند و پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 6 نفر از قربانیان این پرونده شناسایی شدند، گفت: بودنوی بیان کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی به ارتکاب 6 کلاهبرداری اعتراف کرد و مدعی شد دستگاه های اجرایی را هک و وجوه سرمایه گذاری دریافت کرده است.

سرهنگ کمبود وی در خاتمه به ارجاع متهم به مراجع قضایی اشاره کرد و گفت: از شهروندان می خواهیم از اعتماد به افراد مجهولی که خود را نفوذی در دولت و مراجع قضایی معرفی می کنند، خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را گزارش دهند. از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

دکمه بازگشت به بالا