عمومی

ائمه جمعه و دستگاه قضا در حفظ سرمایه‌های اجتماعی نقش مؤثری دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار ائمه جماعات استان قزوین که با حضور سید علی شعبانی رئیس قاضی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه رسالت تبلیغی ماه محرم باید انجام شود، اظهار داشت: محل کانون جهاد تفسیری که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید داشتند و آن را واجب و فوری می دانستند و این که ما در منابر به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم کافی نیست.

یادآوری می‌شود: در عرصه‌های شناخت دشمن، شناخت دسیسه‌ها و نیرنگ‌های دشمن، امید آفرینی و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، جهاد تفسیری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آمادگی برای حماسه و نهضت مهم اربعین حسینی نیز مهم است، مردم این آمادگی را دارند و باید تلاش کنیم تا از وقوع بدعت ها جلوگیری کنیم.

آیت الله عبدینی فرمودند: مثلاً وقتی انسان به کربلا می رود و برمی گردد، اگر از او بپرسند که امسال از معارف اباعبدالله (علیه السلام) چه چیزی به دست آورده است، باید حرفی برای گفتن داشته باشد. هدف ما فقط پرداختن به صنعت سخت افزار نیست، باید در ایجاد اربعین حسینی (ع) نقش جدی داشته باشیم.

وی افزود: امسال اربعین حسینی (علیه السلام) نسبت به سال های گذشته اهمیت بیشتری دارد، خداوند موانع و بیماری ها را از راه دور می کند تا این حماسه شگفت انگیزتر و وسوسه ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه عقیم سازی ادارات بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: به ویژه اینکه ضدعفونی در داخل و اطراف دستگاه قضایی می تواند بسیار موثر باشد و در پیشبرد امور کشور بسیار موثر باشد.

امام جمعه قزوین گفت: کار دستگاه قضایی بسیار سنگین، سخت و طاقت فرسا است، اما باید مشکلات به ویژه در جاهایی که منشا جرم است، با سرعت بیشتری حل شود. دستگاه هایی که در این راستا رسالت و وظیفه دارند باید با جدیت تلاش کنند و بحمدالله دستگاه قضایی با حضور آقای چابانی انگیزه و عزم بسیار زیادی برای حل مشکلات این حوزه دارد.

ائمه جمعه و دستگاه قضایی نقش فعالی در حفظ سرمایه اجتماعی دارند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ما و دستگاه قضایی باید برای حفظ سرمایه اجتماعی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: خیلی جاها این اعتماد خدشه دار شده و البته خیلی جاها هم تشویق شده اند. این دولت نسبت به دولت قبل.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: باید تفاوت خدمتگزاران دولت فعلی با دولت قبل را برای رعایت عدالت ببینیم وگرنه سهم هیچکس نبودیم و نیستیم و اگر دیدیم هر گونه مشکلی در این حکومت وجود داشته باشد، ما مشکلات خود را با جدیت بیشتری بیان خواهیم کرد، زیرا این یک حکومت دینی است

در ابتدای این جلسه علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تقوا و نظم در کار از مسائل بسیار مهمی است و اگر این اتفاق برای همه افراد جامعه اعم از مردم و مسئولان رخ می داد، نداشتیم. هیچ مشکلی در جامعه اسلامی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این شرایطی که جامعه اسلامی تجربه می‌کند، این نظام مقدسی که پس از سال‌ها به آن دست یافته‌ایم، برای همه ما مرحله آزمایشی است و نقش علما در تحقق اهداف جامعه اسلامی نقشی بی‌بدیل است. یعنی اگر علمای اسلام نداشته باشیم جامعه اسلامی در عصر غیب بی معنا می شود.

رئیس قاضی استان قزوین تصریح کرد: مسئولیت ما در این ایام سنگین است، اگر شبانه روز کار کنیم حجم کار و مشکلات زیاد است و شایسته است که کار ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک کار جهادی کنیم تا بتوانیم به هم کمک کنیم و با هم همکاری کنیم پس بدهی خود را بپردازیم.

دکمه بازگشت به بالا