عمومی

کاهش زمان رسیدگی پرونده ها به ۱۳ روز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مجید الهیان شامگاه چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی خبری با شبکه باران با اشاره به اینکه قوه قضائیه فقط باید بر ساخت و ساز نظارت داشته باشد، گفت: مرجع رسیدگی به اعتراض وی اعتراض به ماده 100 است. دیوان عدالت اداری

وی با اشاره به بازدیدهای رئیس کل دادگستری گیلان از ساختمان های بدون پروانه افزود: ساختمان هایی که بدون پروانه و با در نظر گرفتن مشخصات فنی ساخته شده بودند با دستور دادگاه تخریب شدند.

الحیان با تاکید بر اینکه مسئولان نباید از ابتدا اجازه ساخت چنین ساختمان هایی را بدهند، خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیرقانونی که در حوزه منابع طبیعی، تالاب ها و دریا ساخته می شود، نمی تواند به نفع مردم باشد و باید از این منطقه استفاده کرد. به حالت اولیه خود برگردانده شود.

معاون رئیس کل دادگستری گیلان از افزایش 9 درصدی پرونده های وارده به قوه قضائیه خبر داد و اظهار داشت: 525 هزار و 461 پرونده در هیأت حل اختلاف، دادسراها و محاکم دادگستری به شعب استان گیلان وارد شد که از این تعداد بیش از 520 هزار پرونده رسیدگی و رسیدگی شد. بسته

الهیان با بیان اینکه قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری و رعایت تشریفات گاهاً زمان رسیدگی به پرونده ها را افزایش می دهد، ادامه داد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در سال 99 بیش از 94 روز بوده و در سال گذشته به 13 روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به وجود کمیته های صلح و سازش در شعب دادگستری گیلان گفت: در سال گذشته 5 هزار و 373 رای با رای جایگزین به زندان ختم شد که از این تعداد 606 متخلف تحت سامانه نظارت الکترونیکی (بازداشت الکترونیکی) قرار گرفتند.

معاون کل دادگستری گیلان بر هوشیاری بیشتر مردم در معاملات تاکید کرد و افزود: مردم باید با چشم باز و پرهیز از ادب و استفاده از بهترین مشاوران در انعقاد قرارداد، هر قراردادی را منعقد کنند.

دکمه بازگشت به بالا