اجتماعی

تشکیل پرونده قضایی در رابطه با ترک فعل نیروگاه حرارتی تبریز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در جلسه بررسی مشکلات آلودگی شدید هوای تبریز ناشی از استفاده از نفت کوره توسط نیروگاه حرارتی تبریز، اظهار داشت: اعتقاد بر این است که مسائل زیست محیطی امروزه وجود دارد. چشم او ما شاهد این مسائل هستیم.

وی افزود: طبق مصوبات باید اقداماتی برای کاهش آلایندگی انجام می شد اما بر اساس مشاهدات صورت گرفته در نیروگاه حرارتی تبریز و پوناب اقدامات لازم صورت نگرفت.

دادستان منطقه آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به تذکرات مکرر برای رفع مشکلات آلایندگی، بدون توجه به اینکه پرونده باید توسط شرکت گاز منطقه، شرکت برق منطقه ای، حق استان و سهم استان پیگیری شود. ، تماس با خروج نیروگاه حرارتی تبریز یک موضوع قانونی است و پیگیر هستیم و در صورت نیاز به موارد دیگر رسیدگی می کنیم.

وی افزود: متاسفانه به گفته کارشناسان برخی از موارد آلودگی نیروگاه حرارتی مربوط به استفاده از نفت کوره نیست و نشان از بی توجهی مدیران نیروگاه حرارتی دارد.

علیلو خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات و آلایندگی نیروگاه حرارتی قرار بود اقدامات مناسبی انجام شود، اما متاسفانه به دلیل سهل انگاری، سهل انگاری و بی توجهی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: حل نشدن مشکل آلایندگی نیروگاه حرارتی تبریز مشکلات جدی بهداشتی را برای شهروندان به همراه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دادستانی با جدیت پیگیر موضوع است و قطعا متخلفان باید پاسخگوی حل نشدن مشکلات باشند، افزود: سلامت مردم بازی آسیب رساندن به سلامت مردم نیست. با سهل انگاری و مداخله قضایی در این موضوع قطعاً مسئولیت عوامل مرتبط به آن منتهی می شود.

دکمه بازگشت به بالا