عمومی

تعطیلی برخی نانوایی ها در تویسرکان/مشکلات نانوایی ها رسیدگی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امیرسلیمانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه اصناف باید عدالت را ملاک کار خود بدانند، گفت: در این راستا حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که اصناف از بازوهای اصلی نظام هستند. .

وی با بیان اینکه امسال بیش از 3 هزار مورد بازرسی در این شهرستان انجام شد، تاکید کرد: از این تعداد 170 مورد برای ادامه کار به مراجع قضایی معرفی شدند و در این مدت گشت های مشترک با اداره صنعت و معدن انجام شد. وضعیت به صورت روزانه بررسی می شود.

رئیس اتاق اصناف تویسرکان خاطرنشان کرد: در این گشت ها به بقالی و نانوایی ها به دلیل لغو ارز ارز ترجیحی بیشتری داده شد. در حال حاضر ناظر هستند و بیشترین تخلفات در زمینه اغراق و عدم درج قیمت در این دسته بندی ها بوده است. وی گفت: در نانوایی ها تعطیلی خودسرانه و فروش با تخفیف از مهم ترین تخلفات این صنوف بود.

سلیمانی ادامه داد: به دلیل کمبود نیروی کار و نانوایی، اکثر نانوایی های توییسرکان با مشکل مواجه شدند و این اتفاقات منجر به تعطیلی برخی از این نانوایی ها شد.

رئیس اتاق بازرگانی تویسرکان در ادامه این گفتگو گفت: با توجه به همکاری فنی و تخصصی با تویسرکان، دوره آموزشی نانوایی و مغازه دار برگزار شد اما استقبال چندانی در این زمینه صورت نگرفت. وی گفت: 143 نانوایی در شهرستان تویسرکان وجود دارد که از جمله دلایل تعطیلی نانوایی ها، اشباع این شغل، سهمیه محدود آرد، بیمه و دستمزد را ذکر می کنیم و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود. “

سلیمانی توضیح داد: با توجه به سوهان‌کشی آزمایشی نانوایی که طبق معامله مشخص شد. کارت خوان وی گفت: به آنها سهمیه آرد داده می شود، این امر از قاچاق آرد جلوگیری می کند، اما باید قانون جدیدی در مورد سهمیه آرد نانوایی ها وضع شود تا هزینه های جانبی آن ها تامین شود تا آرد برای نان پخت و شاهدان قرنطینه تمام نشود.

وی گفت: افزایش شدید جرایم تعزیری ناشی از کنترل بازار است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد. وی تصریح کرد: با قانون جدید بدون احتساب قیمت در مرحله اول یک میلیون و 300 هزار تا 2 میلیون جریمه نقدی و در مرحله دوم از 4 میلیون تا 10 میلیون جریمه در نظر گرفته شده و جریمه ها به طور مستقیم اجازه تعطیلی و تعطیلی را می دهد. نصب پرده تخلف درب مغازه متخلف.

رئیس اتاق اصناف تویسرکان در خاتمه مهمترین برنامه های اجرا شده در روز اصناف را برشمرد و گفت: الغبر یاقوت سرخ از جمله این برنامه ها می توان به عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار امام جمعه شهرستان، دیدار با فرماندار، اشاره به سطح بازار و … اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا