عمومی

با اجازه کرونا، بله! – دیباروز

تلاش خانواده ها و زوج های کوچک برای برگزاری مراسم عروسی و ازدواج بار دیگر در حالی صورت می گیرد که تعداد افرادی که با Quaid-19 زندگی می کنند بار دیگر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، این روزنامه شهروند شهروند وی نوشت: “اواخر بهمن سال گذشته ، اولین خبر از هاله رخ داده در ایران منتشر شد. همه می گفتند مردم باید در خانه های خود بمانند و مهمانی ها و مهمانی ها باید بسته شود. کوید 19 به موضوعی جدی ، غیرقابل پیش بینی و نگران کننده در زندگی مردم تبدیل شد.

وی ادامه داد: “بعد از این خبر ، زنگ درب زنگ زد. وی از بستگان و آشنایان دعوت کرد و سعی کرد به نوعی از سرنوشت مهمانی ما سؤال کند.” بعضی ها دلسوزی ما را می خواستند ، اما سخنان آنها اوضاع را بدتر کرد. “نهال ها ، عروسی ها در سه ماه گذشته دو بار لغو شدند. یک بار در اوایل ماه مارس به دلیل شیوع هاله و یک بار در اوایل ژوئن ، به دلیل تداوم هاله

این پایان داستان نیست. او مانند صدها نفر دیگر ، مایل به شروع زندگی مشترک نیست. “برای ازدواج ، شرکتی را در اینترنت پیدا كردیم كه خدمات آسان عروسی را ارائه می دهد. این بدان معناست كه شما به آنها میوه ، شیرینی ، كارت عروسی ، لباس و دوربین فیلمبرداری عروسی می دهید. و این شرکت تخفیف خوبی را ارائه می دهد.” از آنجا كه ما از طریق فضای مجازی با این شرکت آشنا شدیم و چیز زیادی درباره آن نمی دانستیم ، بسیار نگران بودیم سپرده پرداخت شده فشار زیادی به این شرکت وارد کرده است زیرا پاسخی نداد. “

بی میلی افرادی مانند ناهال منجر به مداخله پلیس امنیت عمومی در تهران در مرکز کورونا شد و در نامه ای به سندیکا ، به آنها دستور داد که مبلغ کامل واریزی را که برای رزرو دریافت کرده اند ، برگردانند. حالا ، چند ماه پیش ، برخی از فروم فروخته می شوند ، و برخی دیگر بهبود نیافته اند. کسانی که با عروس و دامادها برنگشتند ، موافقت کردند که این مراسم بعدا برگزار شود.

معیارهای جدید برای انتخاب

یک دفتر پیمانکاری در نزدیکی ولنجک به دلیل بوی ضد عفونی کننده در ورودی ساختمان مجتمع موفق به جذب مشتری بیشتری از دفتر پیمانکار دیگری در مقابل آنها شد.

حمید ریزکانی ، مدیر یک دفتر تهران ، به همشهری گفت: “دفتر ما حدود یک ماه کاملاً بسته شده است. اوایل تصمیم گرفته شد یکی از خانواده هایی که از دفاتر مهمانی بازدید کرده است ، مجدداً بازگشایی شود و به دلیل استفاده از ضد عفونی کننده در دفتر ما ، تصمیم به اتخاذ دوباره این پرونده گرفته نشده است. در روز عروسی ، یک فنجان بزرگ الکل روی میز قرار گرفت و با یک توری سفید تزئین شد. “آنها اصلاً از آن استفاده نمی کردند ، اما در همه عکس های آنها بود.” در یک مهمانی این روزها ، مراسم خوردن شکر و عسل کاملاً از بین رفته است. به گفته رضخانی ، در یکی از ازدواج ها آخر ، خانواده ها با یک قاشق یکبار مصرف عسل آوردند .. بعد از گسترش ویروس ، هیچ کس مثل چند مهمان که با خود آورده بودند مهمانی را به یاد نمی آورد. همه چیز ساده تر شد.

الکل را در سایه خود بنوشید

این روزها منشی ها درباره اوضاع صحبت می کنند. علی رضا خندان دفاتر منطقه مرزی دارد. او جلوی میز کارش پر از عروس بود اما اکنون خبری از گل ، بادکنک و تزئینات معمول اتومبیل نیست ، دقیقاً همانطور که عروس ها با لباس های سفید و ساده به مهمانی می آیند. خندان می گوید: “من در یک روز دو ازدواج داشتم. آنها بسیار جالب بودند.” وقتی برای اولین بار زنگ زدند ، اعلام کردند که 10 نفر از ما هستند ، اما پس از ترس کورونا ، مهمانان آنها شماره هشت را گرفتند. همه رفقای آنها با هم نبودند. یکی پس از تصفیه وارد خودش می شود و تبریک می گوید و دیگری با همان مراحل وارد اتاق ازدواج می شود. داماد از خواندن درگیری در کنار عروس خودداری کرد. “آنها مسلسل را از خانه آوردند و در حین مهمانی چندین بار دستان خود را تمیز کردند ، اما در پایان این ازدواج به پایان رسید و آنها شروع به زندگی کردند.”

عروس و داماد مریخ

اما برخلاف گروه اول ، که شکست خوردن آن سخت است ، گروه دیگری وجود دارد که به نظر می رسد در شلوغ ترین روزهای 300 ماه گذشته در سیاره دیگری زندگی کرده اند.

او درباره این گروه می گوید: “آنها اصلاً نمی دانند كه چگونه می توانند تاج بنویسند.” آنها گفتند که ما 20 مهمان داریم ، اما 50 مهمان را با خود آوردیم ، و همچنین عکاسان ضمن دادن هدیه با هم مالیده شدند. ما هم ترسیدیم دفتر آنقدر شلوغ بود که متوجه نشدیم عروس خودش گفت بله یا اطرافیانش! والدین عروس طلاق گرفتند. مادر عروس به همراه شوهرش آمده بود ، اما باید اصل پدر امضا می شد. به دلیل این مهمانی ، آنها شلوغ بودند. “هم مادر شوهر مهمان و هم پدر اصلی عروس دعوت شده بودند.”

بدون بحث و جدال شروع کنید

حمید و استایچ که پس از گذشت حدود دو سال می خواستند ازدواج کنند ، به هیچ وجه این مراسم را لغو نکردند و نام آنها در دوره قرنطینه در دفتر ثبت شد.

وی ادامه داد: خانواده های ما آنقدر سرسخت بوده اند که ما دوست داریم شما را در لباس عروسی ببینیم و آرزو کنیم ، اما شما فقط یک مهمانی ساده را ترجیح می دهیم. ما هنوز به خانواده های خود نگفته ایم که اصلاً نمی خواهیم مهمانی برگزار کنیم. هر دو خانواده مخالف ازدواج ما بودند و بالاخره ما جدا شدیم. اگر قرار ملاقات را لغو کنیم ، دیگر قادر نخواهیم بود خانواده های خود را ترغیب کنیم که به ما اجازه ملاقات بدهند ، به همین دلیل طول می کشد من و تلاش یک روزه برای به دست آوردن نتیجه برای هر کار که به نظر می رسد قبل از گسترش Corona بسیار ساده است. ما حتی در عروسی خود عکاس نداشتیم. یکی از بستگان ما فقط چند عکس گرفت ما دوربین را گرفتیم ، آن را بزرگ کردیم و آنرا روی سازه چاپ کردیم. “مهمانی no show مانع از این شد که با اختلافات زیادی که از خانواده های مختلف ایجاد می شود ، و حواشی ناشی از جشن ها را در نظر بگیریم.”

حلقه باریک را بگیرید

نیکی و موریتس بارها تصمیم گرفتند تا تصمیم خود را رسمی کنند ، اما هر وقت اتفاق می افتاد آنها نتوانستند انجام دهند. به محض اینکه یکی از بستگان نیکی درگذشت یا مورتادا به مأموریت برود یا کسی یک آزمایش مهم را انجام دهد ، دقیقا به همین دلیل است که این بار کرونا و قرنطینه تصمیم خود را رها نکرده اند ، با وجود کرونا ، کار خود را ادامه می دهند.

نیکی همشهری می گوید: “دسامبر گذشته ، هنگامی که از چندین سالن بازدید کردیم ، ساده ترین منو حدود 200000 تومان برای هر نفر بود. هزینه شام ​​6 تا 7 میلیون بود ، با میهمانانی که از هر دو طرف 300 نفر بودند ، این هزینه ترتیب گل و آتش بازی بود. موسیقی و رقص 50 تا 100 میلیون تومان. تنها فشاری که برای تهیه لباسم مجبور شدم این بود .فروشگاه طلایی که به حلقه های ما سفارش می داد ، دو اندازه مدل حلقه من درست کرد ، که هنگام تحویل آنها اشتباهی بود و انگشتر خیلی روی دستم محکم بود. “مهم نیست چقدر سخت باشد. حلقه را در روز عروسی خود نگه داشتم. “

وی اظهار داشت: تمام پولی که برای عروسی برنامه ریزی کرده ام علاوه بر پس اندازهایی که برای مهریه دارم ، صرف نیازهای اساسی شد. “از فوریه یا مارس سال گذشته ، قیمت کالاها افزایش یافته است.”

کارتهای خود را برگردانید

بعد از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور ، وقتی این شهر تقریباً در همه جا بسته و بسته شد ، بسیاری قبل از شروع قرنطینه در نظر داشتند که ازدواج کنند و تمام کارهای خود را انجام دادند. کلی با فرا رسیدن این ویروس ناشناخته در کشور ، کلیه جشن های خود را سپری کرده است و بسیاری از افراد هنوز به دنبال بازگشت پول خود هستند.

نسترن که اوایل تصوراتی در مورد coronavirus نداشت ، تصور می کرد که بزودی تمام می شود ، اما بعد از گذشت حدود سه هفته ، دریافت که ویروس تقریباً در همه کشورهای جهان قابل مشاهده و گسترش نیست: “ما حتی کارتهای عروسی خود را نیز داریم و ما نیز بازی می کردیم و داشتیم. کار نهایی مهمانی وقتی فهمیدیم که همه باید در خانه بمانند و قرنطینه شروع شد.وقتی مراسم ما برای اولین بار لغو شد ، خانواده های ما امیدوار بودند که به زودی شهر به حالت عادی برگردد و ما دوباره می توانیم مهمانی برگزار کنیم ، اما وقتی مهمانی ما دوباره لغو شد ، خانواده ها شدند هر دو طرف بسیار نگران هستند و به شما توصیه می کنند زندگی خود را شروع کنید. هرچه اوضاع عادی شود می توانید یک مراسم تجمع برگزار کنید. “برای من بسیار مهم است که میهمانان با اطمینان و رضایت کامل به مهمانی ما بیایند.”

امیدت رو از دست نده

اکنون که چند ماه از کرونا می گذرد ، مردم به آرامی به زندگی روزمره خود باز می گردند. بسیاری از مراکز بازگشایی شده اند ، اما سالن ها هنوز پر خطر و بسته هستند. قاسم نودا فرهانی ، رئیس اتحادیه اتاق های صنفی تهران خواستار افتتاح سالن ها شد اما افزایش منحنی کورنا در روزهای اخیر تصمیم گیری در مورد بازگشایی را دشوار کرده است و احتمالاً بازگشایی مجدد به تعویق افتاده است.

عروسی های زیرزمینی

سالن های عروسی و پذیرش هنوز بسته است ، اما زندگی به پیش می رود. حتی اگر از زیر زمین باشد. قرارگاه تاج گذاری گفت که عروسی باید تا اطلاع ثانوی تعطیل شود. رئیس جمهور حسن روحانی همچنین گفت که مردم باید شیوه زندگی خود را تغییر دهند و تا زمانی که کرونا حضور داشته باشد دیدار نمی کنند. حتی برای عروسی و عزاداری. مقامات و سیاستگذاران می گویند این سالن ها بسته است ، اما چراغ های آنها در اینترنت و رسانه های اجتماعی روشن است. از زمان عید سعید فطر ، این تالارها اجرای این مراسم را از سر گرفتند ، قانون را برای بازگشایی همه مشاغل برای خودشان اجرا کردند و خواستار این شدند که از این قاعده مستثنی نباشند. علی خدایی ، صاحب یکی از این باغها ، پس از عید سعید فطر جشن های بسیاری برگزار کرد ، اگرچه باغ وی در زمان سلطنت کورونا تغییر زیادی کرد. اکنون به جای تونل گل ، یک تونل پودر ضد عفونی کننده دارد. “ما چهار گروه داریم که همه آنها بعد از عید سعید فطر به دلیل تعقیب شدید عروس و داماد که در اینجا بودند ، از سر گرفتند. حدود شش یا هفت مراسم برگزار شد. قوس سالن ورودی را که قبلاً تزئین کرده بودیم آماده کردیم. با یک تونل استریل. پودر ضد عفونی شده و با الکل اسپری می شود.” همه میهمانان قبل از ورود به سالن می گذرند. “صندلی ها از هم جدا شدند و همه کارون کرونا را آزمایش کردند و با کارت بهداشتی کار کردند ؛ با ماسک هایی که روی صورت وجود دارد. زمینه های این پارک بزرگ است.” ما اکنون می توانیم 300 نفر را در یک سالن در یک فاصله اجتماعی اسکان دهیم. ” یک خانواده به نشستن در یک میز ادامه می دهند. “ما همچنین از قاشق و چنگال پلاستیکی برای شام استفاده می کنیم. این شامل یک بالش الکلی نیز می باشد.” سبک شام عروسی هیچ تفاوتی با شب های قبل عروسی ندارد. هیچ میز با شمع های روشن و انواع غذاهای رنگی به عنوان یک فروشگاه مهمان سرو نمی شود ، اینها راه حلهایی است که سالن های بدون مجوز برای کنترل خطر تاج از آنها استفاده کرده اند. شیرینی ها و میان وعده ها نیز سلفون هستند و هر بشقاب فقط برای یک نفر است. از سرگیری فعالیتهای خود پس از تصویب دفتر مرکزی كرونا و اجرای پروتكلهای بهداشتی. با افتتاح سالن ها هیچ اتحادیه صنفی بسته وجود نخواهد داشت.

شما قبول دارید که این مراسم را در زمان دیگری برگزار کنید

تردید افرادی مانند ناهال منجر به مداخله پلیس امنیت عمومی در تهران در مركز كرونا و در نامه ای به اتاق اتحادیه شد و به آنها دستور داد كه مبلغ كامل واریزی را كه برای رزرو دریافت كرده اند ، برگردانند. حالا ، چند ماه پیش ، برخی از فروم فروخته می شوند ، و برخی دیگر بهبودی پیدا نکردند. کسانی که با عروس و دامادها برنگشتند ، موافقت کردند که این مراسم بعدا برگزار شود.

پول برگشت؛ شاید در زمان دیگری

بعد از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور ، وقتی این شهر تقریباً در همه جا بسته و بسته شد ، بسیاری قبل از شروع قرنطینه در نظر داشتند که ازدواج کنند و تمام کارهای خود را انجام دادند. وی گفت: “کلی زمان زیادی را با ورود این ویروس ناشناخته به کشور سپری کرد و بسیاری از مردم را که هنوز به دنبال بازگشت پول خود بودند ، ویران کرده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا