اجتماعی

برآورد خسارت ۲۷۱.۵ میلیارد تومانی سیلاب در کلیبر

دیباروز / آذربایجان شرقی فرماندار کالیبر خسارت برآورد شده 271.5 میلیارد تومان در سیل اخیر این شهر را اعلام کرد.

عدلات حاج پور شامگاه سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت: میزان بارندگی روز یکشنبه در شهر کالیبار حدود 74 میلی متر در کوتاه ترین زمان ممکن بوده و منجر به جاری شدن سیل شد که متاسفانه منجر به از دست رفتن سه نفر شد.

به گزارش دیباروز ، وی افزود: با تلاش مردم شریف شهرستان ، ستاد مدیریت بحران شهرستان ، فرمانداری و نیروهای امدادی ، جسد دو مفقود شده روز دوشنبه و جسد شخص سومی پیدا شد. روز سه شنبه کشف شد.

وی با تسلیت به خانواده های جان باختگان گفت: در جریان سیلاب راه ارتباطی حدود 12 روستا شامل 20 کیلومتر راه روستایی و 20 پل پل آسیب دید و مجموع خسارت حدود 130 میلیارد تومان است. با این مورد قدردانی شد.

حاجی پور در تشریح سایر خسارات وارده گفت: آب آشامیدنی هفت روستا نیز قطع شد و شبکه داخلی و خطوط انتقال این روستاها به ویژه ایستگاه آب آشامیدنی شهید لشکری ​​که 107 روستا را تحت پوشش قرار می دهد آسیب دید و خسارت وارد شده در این منطقه. 25 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: قطع گاز در 10 روستا منجر به خسارت پنج میلیارد تومانی شد و قطع برق در چهار روستا نیز منجر به تخریب 2.5 میلیارد تومان شد.

وی افزود: خسارت به پارکها و مزارع در امتداد رودخانه های شهرستان از جمله کانالهای آبیاری کشاورزی ، راههای دسترسی و سایر ساختمانها حدود 109 میلیارد تومان است.

ولی کلبر گفت که اکنون برق ، گاز و راه های ارتباطی برای همه روستاها با کمک تیم های اعزامی از مرکز استان و شهر ایجاد شده است:

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل تامین آب آشامیدنی روستاهای ساریق ، عربشاه خان ، جوار ، چای کندی و کارخانه تصفیه آب شهید لشکری ​​وجود دارد که قرار است تا پایان سال به طور کامل به بهره برداری برسد. سه شنبه شب.

پایان

دکمه بازگشت به بالا