عمومی

درآمد مالیاتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی فارس

درآمد مالیاتی استان فارس در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است .

درآمد مالیاتی  ۱۰ هزار میلیارد تومانی فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در نشست خبری با بیان اینکه میزان درآمد مالیاتی استان فارس در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است گفت: طبق بودجه بندی منابع مالیاتی کل کشور، مبالغ دریافتی از مالیات مستقیم و ارزش افزوده پس از ارسال به خزانه به استان بازمی گردد و صرف هزینه‌های جاری استان می‌شود.

حمیدرضا محمدابراهیمی، بخشی از مصارف مالیاتی را صرف هزینه برای تامین حقوق بخش دولتی و بخشی هم اختصاص به شهرداری ها، دهیاری‌ها و امور عشایر برای ساخت پروژه‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: تقریبا ۵۰ درصد مبالغ وصولی از ارزش افزوده در سال گذشته یعنی حدود یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی و ۷۶۰ میلیارد تومان هم از مبالغ مالیات وصولی به پروژه‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافت.
محمدابراهیمی، با اشاره به اینکه هرچند همکاری فعالان اقتصادی با اداره کل مالیاتی در روند مالیات ستانی افزایش قابل توجهی داشته است گفت: اما همچنان فرار مالیاتی برخی از صنوف به چشم می‌خورد به طوری که در چند ماهه امسال تنها در بخش مستغلات ۲۰ هزار پرونده فرار مالیاتی تشکیل شده است.
وی، افزود: به استناد قانون مالیات ماده ۱۸۱ سازمان امور مالیاتی با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی می‌توان به محل فعالیت اشخاصی که مشکوک به فرار مالیاتی هستند مراجعه کرد و آن‌ها را در روند مالیات ستانی قرار داد.
مدیرکل امورمالیاتی استان فارس گفت: سامانه ۱۵۲۶ و سامانه سوت زن راه‌های ارتباطی هستند که برای شناسایی و معرفی افرادی که گریز و فرار مالیاتی و حتی کتمان درآمد دارند در نظرگرفته شده که شهروندان می‌توانند از این طریق به سازمان مالیاتی کشور اطلاع رسانی کنند.

دکمه بازگشت به بالا