عمومی

برای حل مشکل مسکن، برنامه داریم

آقای روحانی با اشاره به تلاش ملت ایران در سه جبهه برای مقابله با استکبار و هاله و مبارزه با بیکاری در کشور ، گفت: “در نبرد با اورا ، اکثر استانهای ما در کنترل بیماری هستند.”
ظهر امروز در مصاحبه با کابینه ، رئیس جمهور روحانی ضمن تسلیت خود به شیعیان و انصار جعفر صادق (علیه السلام) در شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام).

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود ، ائمه اطهار پنجم و ششم (علیهم السلام) را یک دوره باشکوه برای همه شیعیان از نظر گسترش دانش ، دانش و آزادی در امور مربوط به عقاید ، تفسیر قرآن کریم ، روایات و کلام توصیف کرد.
روحانی افزود: یکی از بارزترین ویژگی های ظهور اسلام در جهان در آن زمان این بود که اسلام همه را ترغیب به دانش و دانش می کرد و همچنین انتخاب افرادی که برای راهنمایی و تحقیر در هر شرایطی انتخاب می کنند. و استرس زد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نمونه هایی از این آزادی ، علم ، تحقیق و بحث را در تاریخ امام الصادق (علیه السلام) و امام باقر (علیه السلام) در تاریخ می بینیم ، یادآور شد: پیروی از مکتب امام الصادق (علیه السلام) برای ما افتخار است. ” و رئیس مذهب شیعه امام صادق (علیه السلام) است ، ان شاء الله ، مردم ما مانند گذشته مسیر فرمان و مسیر ائمه اطهار و پیامبر را دنبال می کنند (باشد که خداوند او را رحمت کند و به او صلح برساند).
روحانی با اشاره به تلاش ملت ایران در سه جبهه برای مبارزه با استکبار و هاله و مبارزه با بیکاری در کشور در شرایط فعلی ، گفت: “در مبارزه با این بیماری ، خدا را شکر که در بیشتر استان های ما شرایط کنترل بیماری است.”

متأسفانه ، ما امروز در پنج استان در وضعیت قرمز قرار داریم و باید این دوره را پشت سر بگذاریم. در همین زمان ، پس از گذراندن دوره اوج در این پنج استان ، ممکن است چندین استان دیگر نیز در اوج قله باشند. “
آقای روحانی گفت: “بنابراین ، کورونا باقی مانده است و ما باید به همه مردم کمک کنیم تا این ویروس را شکست دهند و از جاده های قله از برخی استانها عبور کنند.”

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تا امروز موج دوم در کشور نداریم ، افزود: آنچه در حال حاضر است ، اولین موجی است که در مارس ، آوریل و مه و در ماه های ژوئن در برخی استان ها به اوج خود رسید و احتمالاً بعد از عبور کیف در این پنج استان ، استان های دیگر در ماه ژوئیه در کیف خواهند بود.
آقای روحانی از مردم خواست که توجه ویژه ای به مبارزه با کورون ویروس داشته باشند و گفتند: “وزارت بهداشت همه حرفه ها را تدوین ، ارتباط و راهنمایی های لازم را ارائه داده است و ما برای مقابله با آن هر اقدامی را بر می داریم.” بیکاری و معیشت مردم ، ما نیز باید به بیماری توجه کنیم و از این دستورالعمل ها پیروی کنیم.

کشاورزی و صنعت سال گذشته رشد اقتصادی ما را تقویت کردند

رئیس جمهور گفت: “در بخش های کشاورزی و صنعتی سال گذشته شرایط نسبتاً خوبی داشتیم و در سال 1998 این دو بخش با رشد مثبت کشور بدون نفت رشد اقتصادی کشور را تقویت کردند.”
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه کابینه افزود: “برای مقابله با بیکاری و معیشت مردم باید به بیماری توجه کنیم و تمام دستورالعمل ها را رعایت کنیم.”

رئیس جمهور گفت: “آنچه که ما در سال 1998 انتظار داشتیم ، با وجود فشارهایی که در سال 1997 بر ما تحمیل شد ، در این تحریم های شدید ، این است که شرایط در سال 1998 دشوارتر و دشوارتر خواهد بود ، اما مبارزه مردم ما و همه مسئولان است.” با همکاری همه ستون های دولت و راهنمایی ولی فقیه ، خوشبختانه در اواخر سال 1998 ، با وجود این که با این ویروس روبرو شدیم ، آمارهای اقتصادی ما نشان می دهد که ما به جای مردم و اقتصاد توانستیم در برابر این توطئه بزرگ علیه کشورمان مقاومت کنیم. بیایید ما را به زانو درآوریم ، تا آنها را شکست بخوریم.

آقای روحانی افزود: “آماری که بانک مرکزی منتشر کرده مهم است و نشان می دهد که ما در بخش های کشاورزی و صنعتی شرایط نسبتاً خوبی داریم و این دو بخش مثبت رشد اقتصادی کشور بدون نفت در سال 1998 را رونق بخشیده است.”
رئیس جمهور گفت: “رشد اقتصادی 1.1 درصدی بدون نفت یکی از افتخارات اقتصادی برای همه کسانی است که از نظر اقتصادی کار می کنند ، از کشاورزان گرفته تا کارگران و صنعتگران و همچنین کارگزاران فعال.”

وی افزود: داشتن یک وضعیت مثبت سال گذشته در بخش کشاورزی در همه فصول بسیار حائز اهمیت است .در فصل اول 8 و نیم رشد کرده ، در فصل دوم 9 و 8 دهم ، در فصل سوم 7 و 2 دهم و در فصل چهارم نیز نماینده 7 و 8 دهم رشد کل بخش کشاورزی ما 8 و 8 دهم سال گذشته است.
رئیس جمهور گفت: “همچنین در سالهای گذشته که به دلیل قیمت نفت شرایط سختی داشتیم ، کشاورزی کمک زیادی کرد و در سال 1998 کشاورزی به ما کمک کرد و در همه فصول رشد اقتصادی مثبت بود.”

آقای روحانی افزود: البته در صنعت به جز فصل اول که رشد منفی داشت ، در فصل دوم 4 دهم مثبت ، در فصل سوم 7 و 1 و در فصل چهارم 2 و 2 دهم و در کل 2 و 3 بود. ” دهمین صنعت ایران در سال 1998 مثبت بود.
وی گفت: “ماهیت مثبت کشاورزی و صنعت و همچنین سهم زیاد خدمات نشان می دهد که تحریم ها بخش نفت را تحت تأثیر قرار داده است ، اما آنها در زمینه های دیگری که سعی کرده اند روی کل اقتصاد ما تأثیر بگذارند ، شکست خورده اند.”

آقای روحانی افزود: “امسال سالی است که ویروس Coruna همگام سازی شد و اقتصاد همه کشورها بسیار ناچیز و منفی شد. اما ما به دنبال رشد دو ماهه اول هستیم. این در کشاورزی و صنعت و 3 میلیون تن گندم بسیار خوب بوده است.” ما از کشاورزان خریداری کردیم که امسال انشاء الله در این زمینه خودکفا خواهیم بود که این بسیار مهم است. در مورد تاج ، مسئله غذا در جهان بسیار مهم است و ما از کشاورزان عزیز تشکر می کنیم.

رئیس جمهور گفت: “در بخش گلخانه که ما بر آن تأکید کردیم ، در دولت های یازدهم و دوازدهم ، 9000 هکتار از کشت گلخانه ای اضافه شده است و برنامه امسال انتقال بیش از 4600 هکتار به کشاورزی گلخانه است.” عمل کن
آقای روحانی افزود: “ما موفق شدیم 300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را در خوزستان و ایلام آبیاری کنیم و امسال نیز ادامه یابد و 46 هزار هکتار در استان سیستان پیش بینی شده است که برخی از آنها افتتاح شده و بخش های دیگر در دست ساخت است.” کل

رئیس جمهور گفت: “در بخش شمال غربی کارهای زیادی در زمینه کانال ها انجام شده است و تاکنون 59 هزار هکتار در این منطقه کاشته شده است. ما این روند را ادامه خواهیم داد و انشاءالله که امسال دهانه های بسیار خوبی در مناطق استوایی خواهیم داشت.” امیدواریم که در حدود 100000 هکتار جدید کاشته و اصلاح شود ، این نشان می دهد که در دولت های 11 و 12 پیشرفت چشمگیری در بخش کشاورزی داشته ایم.

دو میلیارد میلیارد تومان سهام توسط شرکت های شستا ارائه می شود

رئیس جمهور از پیشنهادهای عمومی اولیه 2 هزار میلیارد تومانی از سوی برخی شرکت های شستا در بازار سرمایه در هفته های آینده خبر داد

روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه کابینه ادامه داد: ما در ماه های گذشته اقدامات خوبی در زمینه بازار سرمایه انجام داده ایم.
وی بر ضرورت ارائه سهام جدید در این بازار تأکید کرد و برای این منظور همه بخشهای دولتی باید سهام خود را ارائه و بهره‌برداری کنند.

رئیس جمهور با اشاره به ابلاغیه وزیر کار و همکاری در مورد عرضه دو میلیارد میلیارد تومان از پیشنهاد اولیه عمومی شستا به بورس کالا ، رئیس جمهور این اقدام را یک موضوع مهم قلمداد کرد و افزود: البته ما در ماههای آینده پیشنهادهای عمومی اولیه زیادی خواهیم داشت. تقویت می کند و اجازه نمی دهد حباب ها به داخل آن وارد شوند.
آقای روحانی گفت: “مردم با تعمیق آزادسازی سهام عدالت و گسترش بازار سرمایه ، شادی خوبی خواهند دید و میلیون ها نفر مستقیم و غیرمستقیم وارد آن شده اند که این یک قدم بسیار خوب در این بازار خواهد بود.”

وی افزود: در زمینه شیوع هاله ، کشور ما در بازار سرمایه بهتر از سایر کشورها قدم برداشته است و ما در این راستا حرکت می کنیم که این برای کشور ما بسیار مهم است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از آمار و ارقام تحولات این صنعت قدردانی کرد و گفت: “در فروردین و اردیبهشت امسال علی رغم شرایط دشوار ، در بسیاری از صنایع نسبت به سال گذشته رشد کرده است که بسیار مهم است.”
آقای روحانی از افزایش 18 درصدی تولید در بخش خودرو خبر داد و افزود: طبق گفته رئیس وزارت سکوت ، 45 هزار دستگاه خودرو در هفته های آینده به دلیل نقص در پارکینگ ها فعال شده و در اختیار خریداران قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: این نشان می دهد که با وجود توطئه های دشمنان ، ما در کشور خود شاهد نشاط و فعالیت اقتصادی هستیم.
وی گفت: “البته ما باید در بعضی از مناطق مانند بخش مسکن مجدداً تلاشهای خود را مضاعف کنیم و این یکی از مناطقی است که ما نیاز به تحرک جدید داریم.”
روحانی افزود: امروز جلسه مفصلی در ستاد اقتصادی دولت برگزار کردیم و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ کردیم که در جلساتی که معاون اول رئیس جمهور ادامه خواهد داشت ، تکمیل می شود.

وی اظهار داشت: ما در تلاش هستیم زمین هایی را برای افرادی که در ساخت مسکن فعال هستند فراهم کنیم و برای پرداخت تسهیلات قدم برداریم.
وی بر کمک شهرداری ها در کمک به ساخت مسکن در کشور تأکید کرد و افزود: اگر مردم بخواهند مسکن اعم از ساخت و ساز جمعی یا ساخت مسکن خصوصی باشند ، باید شهرداری ها روند صدور مجوز را کوتاه کنند.

آقای روحانی افزود: “اگر از روزی افراد درخواست مجوز ساختمان کنند ، زیرا دولت الکترونیک دوره های آموزشی را در همه بخش ها کوتاه می کند ، شهرداری ها این دوره ها را به یک تا دو ماه کاهش می دهند و در سرعت بخشیدن به مراحل در این بخش بسیار مؤثر خواهند بود.” در حال بودن
وی اظهار داشت: “اگر بتوانیم شهرداری ها را در دولت الکترونیک لحاظ کنیم ، دیگر نیازی به بازگشت مردم به این بخش نیست و مجوزهای لازم از طریق دولت الکترونیک صادر می شود. شرایط مسکن تغییر خواهد کرد.”
رئیس جمهور تأکید کرد: “من به مردم می گویم که دولت مسکن را رها نخواهد کرد و قطعاً اقداماتی را انجام می دهد تا مشکلات کمتری در این زمینه داشته باشد.”

نقش شرکتهای دانش بنیان در ایجاد تفاوت بزرگ در کشور

وی گفت: شرکت های دانش بنیان و پارک های علوم فناوری می توانند انقلابی در کشور ایجاد کنند.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه کابینه افزود: “من از شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علم فناوری تشکر می کنم که در زمینه تأمین نیازهای کشور در حوزه های بهداشتی ، پزشکی ، کنترل میادین و سایر نیازها فعالیت می کنند ، زیرا این شرکت ها می توانند تغییر بزرگی ایجاد کنند.” برای ایجاد در کشور.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در علم و فناوری در رتبه 15 جهان قرار داریم ، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند به لحاظ تکنولوژی و علمی و همچنین از نظر برآورده کردن نیازهای علمی و مسائل پزشکی و بهداشتی به ما کمک کنند. کمک.
آقای روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در حال مبارزه با استکبار هستیم ، افزود: در ماه های اخیر آمریکایی ها در کلیه موسسات بین المللی شرکت کرده اند که از ابتدا وضعیت مشابهی مانند برخورد با مسئله اقلیم را داشته اند. ، رویارویی با یونسکو و اخیراً تهدید سازمان بهداشت جهانی و همچنین دادگاه کیفری بین المللی.

رئیس جمهور گفت: “واضح است كه این دولت چارچوب قانون بیماری و آزادی كشور را برای مردم آمریكا از دست داده است ، و در حال توطئه در برابر حقوق سایر كشورها و همچنین سازمان های بین المللی است.”
آقای روحانی با اشاره به اینکه آمریکایی ها همیشه در این زمینه شکست خورده اند ، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها اخیراً اقدام به ایجاد تهدید کرده اند و در آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل به کار می روند.
وی گفت: “ما اطمینان داریم که دیپلمات ها و مقامات ما در برابر آمریکا بایستند و اجازه نمی دهند آمریکایی ها موفق شوند.”

روحانی افزود: “موضوع پایان دادن به تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر امسال یکی از دستاوردهای مهم بورگام است. اگر آمریکایی ها بخواهند این دستاورد را زیر سوال ببرند ، سایر کشورها بزرگ می دانند واکنش ما چه خواهد بود.”
وی گفت: “همه كشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل و هیئت دولتها از برنامه ریزی آمریكا در این زمینه کاملاً آگاه هستند و ما در این زمینه موفق خواهیم شد.” انشاءالله ، خواهیم گذشت.

روحانی افزود: “ما از صندوق بین المللی پول وام پنج میلیارد دلاری خواسته ایم. متأسفانه آمریکایی ها هنوز در حال خرابکاری هستند و امیدواریم این صندوق تحت فشار ایالات متحده قرار نگیرد و به تعهدات خود در قبال همه کشورها عمل کند.”

دکمه بازگشت به بالا