اقتصادی

کردستان در حوزه تامین زمین برای مسکن ملی مشکل جدی دارد

دیباروز/ کردستان وزیر راه و شهرسازی به یکی از مشکلات جدی پیش روی این منطقه در حوزه مسکن به دلیل وضعیت توپوگرافی عرضه زمین اشاره کرد و گفت: بیشترین تقاضا برای مسکن در کشور مربوط به اقلیم کردستان است. این مقدار زمین پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست لذا رفع این مشکل نیازمند پیگیری جدی استاندار در چند پروژه ملی در استان است.

رستم قاسمی امروز جمعه (17 تیرماه) در شورای اداری اقلیم کردستان که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: اقلیم کردستان از عقب ماندگی خطرناکی رنج می برد که باید به طور جدی به آن رسیدگی شود.

وی از اختصاص 6 هزار میلیارد تومان برای پروژه راه و راه آهن در منطقه خبر داد و افزود: این میزان اعتبار می تواند تحول بزرگی در توسعه راه های کردستان ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با اختصاص 200 هزار میلیارد تومان برای راه آهن همدان سنندج، این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد. این پروژه حدود 90 درصد پیشرفت مادی دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود 300 کیلومتر کریدور شمال به جنوب در منطقه کردستان برای توسعه استان بسیار حائز اهمیت است، افزود: برای تکمیل این قسمت از پروژه در استان 1200 میلیارد تومان برآورد شد.

قاسمی تصریح کرد: بیش از 2000 کیلومتر از راه های روستایی استان در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد و وضعیت راه های این استان از نظر شرایط توپوگرافی با سایر نقاط کشور متفاوت است و با این تعداد کردستان به استان نزدیک تر است. شاخص ملی

وی اختصاص 300 میلیارد تومان به جاده سنندج – مریوان، 350 میلیارد تومان برای تکمیل سلفت آباد، 285 میلیارد تومان به بجار و منابع مالی به فرودگاه های سنندج و سقز را از دیگر دستاوردهای مهم این سفر عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی به یکی از مشکلات جدی پیش روی منطقه در حوزه مسکن به دلیل وضعیت توپوگرافی عرضه زمین اشاره کرد و افزود: بیشترین تقاضا برای مسکن در کشور مربوط به اقلیم کردستان است. این مقدار زمین پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست لذا رفع این مشکل نیازمند پیگیری جدی استاندار در چند پروژه ملی در استان است.

وی با اشاره به بافت فرهنگی به عنوان یکی دیگر از موضوعات مهم حوزه مسکن در استان، افزود: زمین های واقع در میان این بافت ها که به دلایل فرهنگی بلااستفاده مانده است باید بازسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی توسعه مرز بیچمک را از دیگر اقدامات دولت در این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا