اقتصادی

برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تاکنون 350 هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان تهران ثبت نام کرده اند، گفت: متقاضیانی که ساکن تهران هستند تنها می توانند شهرهای برند، هشتگرد، ایوانکی، باکدشت را انتخاب کنند. و رباط کریم که در انتخاب شهر اشتباه کرده اند می توانند آن را تصحیح یا لغو و مجددا ثبت نام کنند.

خلیل محبت خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: ثبت نام واحدهای طرح جهش تولید و عرضه (نهضت ملی مسکن) تا 15 آذرماه ادامه دارد. تا امروز 350 هزار نفر در استان تهران ثبت نام کرده اند و فرآیند پالایش متقاضیان آغاز شده است. ساکنان تهران فقط می توانند برای شهرهای جدید برند، هشتگرد و ایوانکی و همچنین بکدشت و رباط کریم اقدام کنند. کسانی که شهر خود را اشتباه انتخاب کرده اند باید آن را اصلاح کنند و یا در صورت عدم امکان ثبت نام را لغو و مجددا ثبت نام کنند.

وی افزود: برای سال اول 155 هزار و 555 واحد نهضت ملی مسکن برای استان تهران در نظر گرفته شد که برای چهار سال آینده سالانه تعیین تکلیف می شود.

اعشار اول تا سوم 20 میلیون و اعشار دیگر 40 میلیون تومان آورده است

مهابط خواه در مورد سهم واحد متقاضیان نهضت مسکن ملی گفت: 20 میلیون تومان برای جفت اول و سوم. اعشار دیگر 40 میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. قیمت واحدها نیز با توجه به متراژ یا تعداد طبقات متفاوت است. سقف آب و برق شهرک های بارند، هشگرت، ایوانکی، باکدشت و رباط کریم پانصد میلیون تومان است. البته اگر فردی در تهران زمین داشته باشد و قصد ساخت و ساز و همچنین احراز شروط پنج گانه نهضت ملی مسکن را داشته باشد، می تواند هر واحد 450 میلیون تومان دریافت کند.

سازندگان به دلیل تاخیر در تحویل واحدها جریمه خواهند شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به نرخ قراردادهای نهضت ملی مسکن با سازندگان بر اساس فهرست بهای سالانه نگاه کرد و گفت: به عنوان مثال امسال بر اساس فهرست بها با سازندگان قرارداد منعقد می کنیم. 1400.» اما در صورت تاخیر تولیدکنندگان در تحویل واحدها جریمه می شود. به طور کلی بسته به تعداد کلاس ها قراردادهایی بین 12 تا 24 ماه منعقد می شود.

مهابط خواه تاکید کرد: از تمامی سازندگان و سازندگان و دارندگان مدارک کاربردی می خواهیم در اجرای واحدهای تولیدی فراوان و تجهیز مسکن همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه واگذاری واحدهای NHM ممنوع است، گفت: مردان بالای 18 سال مجاز به ثبت نام در طرح NHM هستند اما باید در زمان تحویل متاهل باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا