اقتصادی

کاهش شرط سکونت پنج ساله برای برخی متقاضیان نهضت مسکن

با توجه به شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت مهاجران شهری به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد. همچنین این سابقه برای کارکنان دولت که براساس تصمیم مرجع ذیصلاح (به استثنای استان تهران) جابجا می شوند، معیاری نخواهد بود.

به گزارش دیباروز، وزارت راه و شهرسازی از امروز به مدت یک ماه متقاضیان نهضت ملی مسکن در صورت اشتباه در انتخاب شهر محل سکونت یا مشخصات و سایر اطلاعات، امکان تصحیح درخواست را دارند. متقاضیان به آدرس saman.mrud.ir مراجعه نمایند. توجه داشته باشید که برای تغییر شهر نباید درخواست خود را حذف کنید و مانند دوره های قبل مجددا ثبت نام کنید، بلکه فقط باید ویرایش کنید. زیرا مهلت ثبت نام در 29 اسفند سال گذشته به پایان رسیده است.

متقاضیان قبل از تغییر شهر درخواست خود به «آگهی ثبت نام متقاضیان نهضت سراسری مسکن» مورخ 30 دی ماه 1400 در سامانه مذکور توجه نمایند.

نکته قابل توجه در ثبت نام های جدید این است که سابقه اقامت مهاجران شهری به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش یافته است. این سابقه معیاری برای جابجایی کارکنان دولت بر اساس تصمیم مرجع ذیصلاح (به استثنای استان تهران) نخواهد بود.

در شهرهای جدید حداقل پنج سال سابقه اقامت در شهر جدید یا در شهر مادر و یا در شهرهایی که به دلیل نداشتن زمین دولتی امکان اجرای پروژه وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای همجوار مراجعه می کنند، الزامی است. از جمله شهرهای جدید

در خصوص سابقه مالکیت تغییراتی در ثبت های جدید ایجاد شده است. قبلاً این شرط بیش از 16 سال مالکیت بود که به پنج سال کاهش یافت. بر این اساس، برخی از متقاضیان NAP که در سال 1388 ثبت نام کرده اند و به دلیل سابقه 16 ساله ملکی از این طرح حذف شده اند، می توانند به دلیل ادغام NAP با نهضت ملی مسکن و تسهیل شرایط بازگشت به طرح از این فرصت استفاده کنند. .

همزمان با تمام نقاط کشور این امکان برای ساکنین استان تهران که در انتخاب شهر دچار اشتباه شده اند وجود دارد. بر اساس اطلاعات قبلی، ساکنان تهران که پنج سال است در پایتخت زندگی می کنند، تنها مجاز به انتخاب شهرهای برند، هشتگرد، ایوانکی، بکدشت و رباط کریم هستند و در صورت انتخاب شهری غیر از این، می توانند انتخاب کنند. می تواند آن را اصلاح کند.

واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهایی مانند دماوند یا رودهن مختص ساکنان این شهرهاست که پنج سال از عمر آنها می گذرد. لذا شهروندان تهرانی از مراجعه به این شهرها خودداری کنند.

گواهی تحصیلات متقاضی قبل از شروع دوره دانشگاهی، مدارک مربوط به محل تولد (شناسنامه) متقاضی یا والدین متقاضی، پروانه کسب و کار متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت بیمه نامه متقاضی یا والدین متقاضی گواهی کار از ادارات دولتی متقاضی اعم از والدین متقاضی یا گواهی پرداخت مستمری و مستمری بگیران و یا والدین متقاضی مدرکی دال بر سکونت متقاضی بوده و عکس آن باید در سایت بارگذاری شود. سیستم. به عنوان سابقه اقامت 5 ساله پذیرفته شده است. در شهرهای جدید حداقل پنج سال اقامت در شهر جدید یا در شهر مادر الزامی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا