اقتصادی

نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرده است، گفت: نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی و بین المللی است و هدف آن مسکن اقشار کم درآمد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، رستم قاسمی در ابتدای ساخت دو واحد مسکونی در استان لرستان گفت: بحث مسکن در جامعه و شهروندان به ویژه اقشار کم درآمدی که نمی توانند خانه دار شوند بسیار مهم است. راه های معمول.” اما با اراده دولت سیزدهم برای خانه دار شدن به ویژه افراد کم درآمد و ابزار قانون جهش تولید خانه، امکان خانه دار شدن آن دسته از اقشاری ​​از جامعه که خانه دار شدن برایشان به آرزو تبدیل شده بود، میسر شد.

وی ادامه داد: آنچه دولت در برنامه چهار ساله خود که ساخت 4 میلیون واحد مسکونی است، یکی از پروژه های بزرگ جهانی و بین المللی است. شاید خیلی ها باور نکنند که طرح ساخت 4 میلیون خانه در 4 سال امکان پذیر است، اما مطمئناً شدنی است. این طرح ایجاب می کند که همه دستگاه ها در کشور باشند. از همکاران عزیزم در وزارت راه و شهرسازی در استانداری ها و ادارات دولتی و همه کسانی که در این پروژه مشارکت دارند مانند ستاد اجرایی و مسکن آنلاین به ویژه پیمانکارانی که در شرایط سخت در کنار ما هستند درخواست کمک داریم. از این پروژه بزرگ بودن.

تلاش می کنیم تا پایان سال 4 میلیون واحد زمین تهیه کنیم

وزیر راه و شهرسازی گام اول این پروژه را تامین زمین دانست و گفت: همکاران من در سازمان ملی زمین و مسکن شبانه روز تلاش می کنند تا پایان سال جاری 4 میلیون واحد مسکونی اختصاص یابد. سالی که گویی زمین برای بخش بزرگی از این چهار میلیون واحد فراهم شده است.»

وی افزود: در گام دوم باید ایران را به یک ساختمان بزرگ تبدیل کنیم. مردم را خانه دار کنیم و بعد از ساخت 4 میلیون واحد مسکونی رونق اقتصادی در کشور ایجاد می شود و مشکل اشتغال حل می شود. ساخت 4 میلیون خانه طراوت و امید را در کشور به ارمغان می آورد و آینده خوبی را رقم می زند.

قاسمی با اشاره به مشکلات تامین زمین در استان لرستان گفت: امروز با وجود اینکه تامین زمین مشکل جدی در استان لرستان است، تلاش های خوبی برای تامین زمین صورت گرفته است. در این شهرستان نیز این مسیر سخت را طی خواهیم کرد و زمین در پشت بام پیش بینی شده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

و وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز با همت همکاران اجرایی 4 واحد مسکونی در کل استان راه اندازی می شود که کمک شایانی به مردم لرستان خواهد کرد. امیدواریم در مراحل بعدی زمین به سرعت در اختیار بخش باقی مانده قرار گیرد.

احداث شهر جدید در خرم آباد

قاسمی همچنین از راه اندازی شهری جدید در خرم آباد امروز خبر داد و گفت: برنامه ما در مرکز لرستان است. احداث شهر جدید در خرم آباد چرا که در این شهر بحث زمین وجود دارد و باید شهر جدید خرم آباد را متصور شد که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی افزود: خرسندیم که امروز در خدمت مردم پرشور و سرافراز لرستان هستیم، از جمله تعهداتی که امروز باید در لرستان ساخته شود، حدود 80 هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال است که امروز 1500 واحد به صورت عملی در منطقه، مرکز استان و شهرستانها».

مدیرعامل شرکت مسکن دولتی لرستان در نشستی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این استان قول مساعد داد. در پایان سال 1406 میلادی تکمیل می شود.

مسعود رضایی لرستان را یکی از استان های پیشرو در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور 50 درصد و در استان 80 درصد است.

93 هزار نفر در نهضت ملی مسکن لرستان ثبت نام کردند

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در جریان این بازدید این موضوع را اعلام کرده بود تا الان 93000 برای راستانی آنها برای استفاده از قانون جهش تولید مسکن ثبت نام کرده اند.

بر این اساس، رئیس جمهور آقای سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در قالب سفرهای منطقه ای دولت سیزدهم به همراه هیئتی به استان لرستان سفر کرد. اصلی در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد وی گفت: برنامه ما در لرستان بر بررسی موانع و مشکلات آن است، اینکه در استان چه تصمیمی می توان گرفت و باید در تهران دنبال شود تا بتوانیم از رنج بیکاری و بیکاری لرستان و توانمندی هایی که در آن وجود دارد بکاهیم. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا