علمی و پزشکی

مشکل مسکن کادر بهداشت و درمان کشور رفع می‌شود

دیباروز/ خراسان رضوی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در خصوص وضعیت مسکن کارکنان بهداشتی و درمانی گفت: در این راستا مقرر شد زمین مورد نیاز از طریق وزارت راه و شهرسازی به مردم اختصاص یابد.

دکتر بهرام عین الله در پایان سفر یک روزه خود به کاشمر با حضور خبرنگاران به دستاوردهای این سفر اشاره کرد و افزود: مقرر شد مرکز خونگیری در کاشمر به پایگاه انتقال خون ارتقا یابد. نیازهای منطقه

وی همچنین به بازدید از بیمارستان های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: در این سفر هماهنگی های لازم برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان ها انجام شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به اینکه دانشکده پرستاری کاشمر از امکانات خوبی برخوردار است، تصمیم بر این شد که رشته های دیگری مانند رادیولوژی، مامایی و HIT به رشته های موجود اضافه شود تا ارتقا یابد.

وی در خصوص ارتقای دانشکده پرستاری کاشمر به دانشکده علوم پزشکی گفت: دانشکده پرستاری کاشمر امکان ارتقاء دارد. امیدوارم با تصویب دوره های کارشناسی در هیئت توسعه، به زودی شاهد ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی باشیم.

عین اللهی گفت: شورای گسترش دانشگاه ها موظف است در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و به زودی کارشناسان مربوطه از دانشکده پرستاری کاشمر و امکانات موجود بازدید کرده و مراحل ارتقا انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشکده پرستاری کاشمر در حال حاضر تنها دو رشته دارد در حالی که طبق مصوبات شورای انقلاب فرهنگی باید چندین مدرک کارشناسی برای ارتقاء به دانشکده داشته باشد، گفت: با ارتقای دانشکده پرستاری موافقم. در کشمیر به دانشکده علوم پزشکی.”

وزیر بهداشت همچنین درباره رفع مشکلات ماندگاری پزشکان به دلیل کمبود مسکن داخلی و ارائه خدمات بیشتر به مردم کاشمر گفت: با توجه به وضعیت اسکان پرسنل بهداشتی و درمانی مقرر شد وزارت بهداشت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را تخصیص می دهد و سپس به افراد واگذار می شود و همچنین باید شرایطی فراهم شود تا مردم برای ساخت و ساز از بانک تسهیلات بگیرند.

وی گفت: خانه هایی که در بیمارستان ها برای پزشکان ساخته می شود کار خوبی است و این موضوع در معاونت توسعه بررسی و تصمیم گیری می شود.

بازدید از بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی، بخش های مختلف دو بیمارستان، مجتمع زایشگاهی و دانشکده پرستاری نیز از برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت به کاشمر است.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا