اجتماعی

تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۸ هزار کادر درمان در اصفهان

پژمان آگدک در گفت و گو با دیباروز، اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون 382 بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب در اصفهان شناسایی شدند که 174 نفر از آنها به بیمارستان های مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر هزار بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که از این تعداد 174 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه درمان شدند و همچنین در 24 ساعت گذشته 207 بیمار عروق ویروس کرونا از مراکز درمانی بهبود یافته است.» این بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مجموع جان باختگان بر اثر کرونا اعم از فوتی های قطعی و مشکوک طی 24 ساعت گذشته به 11 نفر رسید، تصریح کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون یک میلیون نفر. مردم. 202 هزار و 220 بیمار تایید شده و مشکوک عروق ویروس کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارجاع شدند که از این تعداد 419 هزار و 697 بیمار لاعلاج مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب بودند.

وی افزود: از ابتدای این اپیدمی تاکنون 16 هزار و 671 بیمار مشکوک و شناسایی شده به بیماری عروق ویروس کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فوت کرده اند که از این تعداد 120 هزار و 26 نفر نتیجه آزمایشات عروق ویروس کرونا مثبت دریافت کرده اند.

عقدق با اشاره به دریافت واکسن در استان اصفهان گفت: تاکنون 5 میلیون و 588 هزار و 746 دوز واکسن کرونا در استان اصفهان تزریق شده است که 3 میلیون و 207 هزار و 256 دوز نوبت اول و 2 دوز است. میلیون و 372 هزار تومان. 957 دوز دوم واکسن و 8 هزار و 319 هزار نوبت سوم به کادر درمان تزریق شد.

وی بیان کرد: تاکنون 73.06 درصد از جامعه نوبت اول و 54.46 درصد نوبت دوم واکسن کرونا، 65.22 درصد دانش آموزان نوبت اول و 33.07 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در زمینه شیوع کرونا، گفت: در حال حاضر فقط شهر پربرکت قرمز رنگ است و مدارس متوسطه این شهر رنگ قرمز ندارند. حضوری بازگشایی شد.»

وی گفت: در حال حاضر طبق طبقه بندی و فراخوان اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، نوبت سوم واکسن کرونا به کارکنان بهداشتی و درمانی تزریق می شود و به تدریج با اعلام واکسیناسیون به پزشک، افراد مسن و ضروری بیماران در دستور کار قرار دارند.”

48

دکمه بازگشت به بالا