علمی و پزشکی

بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

به گزارش شفاف: بهرام عین الله در حاشیه بازدید از مجتمع مسکونی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و مصونیت از واکسیناسیون به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر عروق کرونا و شایعه مرگ بر اثر کرونا جلوگیری می کند.گفته می شود که تزریق آمپول واکسن کرونا کاملاً نادرست است زیرا مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده‌اند واکسیناسیون یکی از مهم‌ترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق کرونا قلب است.

وی افزود: این واکسن یکی دو سال پیش ساخته نشده است و 100 سال از تزریق واکسن آن در ایران برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال و مبارزه و از بین بردن بیماری ها می گذرد، اما واکسیناسیون یکی از این واکسن ها است. کار علمی.” ایران سابقه طولانی در پزشکی دارد. به عنوان نماینده 20000 هیات علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزانمان ضروری است. هر فردی که فوت می کند ما را متاثر می کند اما برای تامین سلامت مردم باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از پرونده این مسکن بازدید کردیم و متاسفانه مشکلات بزرگی در این مسکن وجود دارد، دانشجویان از عدم رسیدگی کافی در گذشته گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم رسیدگی به امور است. مشکلات و دانش آموزان برای ما اولویت دارند و مورد احترام هستند.»

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که می توانیم با مشارکت والدین در مدت زمان کوتاه و حدود دو ماه و نیم توانستیم در دور اول بیش از 70 درصد از جامعه هدف را واکسینه کنیم. و مطمئناً منتظر حل مشکلات دانشجویی و خوابگاهی هستیم.» سایرین نیز در این کار خیر دخیل هستند. امیدواریم در کوتاه مدت بتوانیم مشکلات کوتاه مدت دانشجویان از جمله بازسازی و تعمیر ساختمان کوی دانشگاه علوم پزشکی را حل کنیم، اما برای حل اساسی مشکلاتی مانند تخریب و ساخت و ساز به زمان بیشتری نیاز است. خوابگاه ساختمان جدید

وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت اسکان 2500 نفر در خوابگاه را دارد که با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه ها توانست 1700 نفر را در خود جای دهد. خوابگاه های متاهل این دانشگاه نیز مشکل دارد اما تاکنون 60 زوج متاهل در این مسکن اسکان یافته اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران اجاره ساختمان هایی برای اسکان دانشجویان است. بهبود وضعیت خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویانی که در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران زندگی می کنند قول دادم در هفته های آینده مجدداً به این اقامتگاه مراجعه کنم تا ببینم آیا مشکلات آنها برطرف می شود یا خیر.

عین الله خاطرنشان کرد: بودجه و منابع می تواند صرف کارهای فاخر و تزیینی شود اما اولویت اول ما ارتقای مسکن دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا تا حد امکان منابع لازم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار خواهیم داد.

«دانشجویان کالج پزشکی خیلی زود با عروق کرونا واکسینه شدند، اکثر آنها دو دوز واکسن دریافت کردند و در صورت بیمار شدن دانشجو، اقداماتی مانند ایزوله کردن آنها را انجام دادند.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه با افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور، وضعیت بیماری رو به بهبود است. امروز تمامی دانشجویان در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران از ماسک استفاده می کنند. یکی از مشکلات ما در کشور عدم اطلاع رسانی برخی افراد در زمینه کرونا و واکسن است، اما اکثر افراد واکسینه شده اند زیرا می دانند مقاومت بدنشان در برابر کرونا در حال افزایش است.

دکمه بازگشت به بالا