بین الملل

پیام‌ها و پیامدهای حمله به پایگاه آمریکا در اربیل/ حضور نظامیان کاخ سفید برای اقلیم کردستان امنیت نمی‌آورد

به گزارش گروه بین الملل وابسته به خبرگزاری آنا ، روزنامه منطقه ای الرایوم در گزارشی از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بین المللی اربیل نوشت: یک پیمانکار خارجی و 9 غیرنظامی از جمله یک آمریکایی ، گفت که این موضوع هیچ ارتباطی با افزایش تنش ها بین ایالات متحده و ایران ندارد.

مهلت 21 فوریه ایران برای خروج ایالات متحده از پروتکل الحاقی توافق هسته ای در حال نزدیک شدن است ، غنی سازی اورانیوم افزایش یافته ، همکاری با بازرسان بین المللی انرژی اتمی متوقف شده و ایران گفته است که تحریم ها باید به طور کامل اجرا شود. لغو بلافاصله

فرودگاه اربیل

فرودگاه بین المللی اربیل

بر اساس این گزارش ، گروه ناشناخته ای به نام “گردانهای الاولیا” مسئولیت حمله موشکی به اربیل را که دومین مورد در نوع خود از سپتامبر 2019 است ، بر عهده گرفت و در بیانیه ای اعلام کرد که پایگاه نظامی آمریکا را با پنج موشک هدف قرار داده است. . و آنها خواستار عقب نشینی همه نیروهای آمریکایی از سرزمینهای عراق که نیروهای اشغالگر محسوب می شوند شدند.

روزهای آینده شاهد تحولات دشوار و خطرناک در مناطق جداگانه عراق خواهد بود و به نظر می رسد زمان انتقام از ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندیس نزدیک است.

برخی منابع ادعا كردند كه این گروه ناشناس با تهران در ارتباط بوده است ، اما سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این حمله را محكوم كرد و آن را “مشكوك” توصیف كرد و از دولت عراق خواست تحقیق و شناسایی افراد درگیر در این حادثه و دستگیری عاملان این شایعات. . وی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری امنیت در عراق است.


بیشتر بخوانید:

محکوم کردن تلاش برای نسبت دادن حمله موشکی اربیل به ایران


علاوه بر این ، حمله غافلگیرانه به اربیل منجر به بسته شدن فرودگاه بین المللی اربیل برای حدود 24 ساعت شد که ممکن است پیام های زیر را ارسال کند:

اولاًما صریح و رک می گوییم که کردستان عراق کشوری مستقل نیست و نمی تواند در صلح و امنیت زندگی کند ، در حالی که مردم دیگر مناطق عراق از این کشور محروم هستند. همچنین تهدید آمریكا برای انتقال سفارت خود از بغداد به اربیل هیچ ارزشی ندارد جز اینكه خطرات امنیتی برای اقلیم كردستان را افزایش می دهد ، زیرا موشكها به اربیل می رسند و سفارت آمریكا حتی در قلب اقلیم كردستان ایمن نخواهد بود. .

یک لحظهشاید بمباران پایگاه هوایی آمریکا در فرودگاه اربیل یک پوشش ساده برای حمله به دیگر پایگاه های آمریکایی در عراق و پایتخت ها و شهرهای جنوب خلیج فارس مانند ریاض ، دوحه ، منامه ، ابوظبی و کویت در صورت بروز هرگونه آمریکایی- حمله صهیونیستها به تأسیسات هسته ای ایران.

سوماین حمله موشکی و موشکی همزمان با افزایش حملات موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن به فرودگاه بین المللی ابها و پایگاه هوایی خمیس مشایط در عربستان سعودی بود و ما معتقدیم این حملات برنامه ریزی شده نمی تواند تصادفی باشد.

چهارمینجبهه مقاومت حملات موشکی خود را به پایگاه های آمریکایی و پایگاه های متحدین در منطقه شدت بخشید. این در شرایطی است که جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ، وزیر امور خارجه قطر را مأمور انتقال پیامی از واشنگتن برای فشار بر ایران كرد.

واشنگتن در تلاش است تا قطر را برای کاهش تنش ها میانجیگری کند.

پنجماربیل یکی از شهرهایی است که پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان ، در سفر به عراق از آن دیدار خواهد کرد. حمله موشکی ممکن است برای به تأخیر انداختن یا لغو پرواز انجام شده باشد.

الیوم نوشت كه هدف حمله موشكی فعلی ایجاد بی ثباتی در منطقه كردستان عراق از یك سو و توقف تلاش ها برای برقراری روابط آب و هوایی با اسرائیل و ایالات متحده از سوی دیگر است. آنها می خواهند هشدار دهند که چنین همکاری می تواند عواقب ناگواری برای اربیل داشته باشد و اگر اقلیم کردستان بخواهد در هر حمله احتمالی واشنگتن و تل آویو به ایران همکاری کند ، برای اربیل خطرناک خواهد بود.

و این گزارش می افزاید: “منابع عراقی و شاهدان عینی هفته گذشته گزارش دادند که یک کانال هوایی بزرگ برای فرود و نشست هواپیماهای غول پیکر در فرودگاه اربیل ایجاد شده است.” اعتقاد بر این است که هواپیمای حامل تجهیزات سنگین نظامی با تنش هایی بین ایران و ایالات متحده در ارتباط است ، به ویژه پس از آنکه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد ایران تنها چند هفته با تولید بمب اتم فاصله دارد. وی گفت بایدن به ایران اجازه داشتن بمب نمی دهد.

روزهای آینده شاهد تحولات دشوار و خطرناک در مناطق جداگانه عراق خواهد بود و به نظر می رسد زمان انتقام از ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندیس نزدیک است. اما سوالی که پیش می آید این است که منابع آمریکایی گزارش داده اند؟ و چرا سربازان آنها فقط پس از حمله به پایگاه های آمریکایی ها در عراق دچار ضربه مغزی می شوند ، همانطور که در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق اتفاق افتاد؟

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا