بین الملل

حضور نیروهای نظامی آمریکایی در غرب آسیا قانونی نیست/ مخالفت مقامات و کارشناسان ایالات متحده با مداخله نظامی در عراق و سوریه

اگر نگاهی به استقرار نظامی نیروهای آمریکایی و متحدان غربی واشنگتن در غرب آسیا بیاندازیم ، نقشه عراق ، سوریه ، افغانستان ، یمن و لبنان و استقرار نظامی نیروهای محبوب ضد تروریسم و ​​استعمار طبق گفته گروه بین الملل آنا. بودجه های عظیم نظامی متحدان منطقه ای ایالات متحده ، از جمله عربستان سعودی ، اسرائیل و امارات متحده عربی و رویکرد تهاجمی و گستاخانه آنها را بررسی کنید و اگر به صحنه های دردناک تعداد زیادی از پناهندگان در کشورهای جنگ زده نگاه کنیم در منطقه خواهیم دید که چرا مقام معظم رهبری در یک سخنرانی تلویزیونی محتاطانه در روز رستاخیز از تهدید جنگ و آشکارا از نیروهای آمریکایی خواستند که بلافاصله عراق و سوریه را ترک کنند.

رهبری

تحولات در منطقه به نفع آمریکایی ها نخواهد بود

شورای نمایندگان عراق در 6 ژانویه 2017 ، دو روز پس از ترور سردار الحاج قاسم سلیمانی و معاون فرمانده نیروهای مردمی ، ابومهدی المهندیس ، در جلسه ای تصمیم گرفت که وی از بغداد درخواست کرد دولت برای کمک های خارجی نیروها .. در عراق پایان یابد. حضور نیروهای آمریکایی در عراق که از ابتدا وضعیت قانونی نداشتند ، با قانون عقب نشینی روبرو است ، اما اشتباه محاسبات مکرر توسط سیاست گذاران در واشنگتن و نظرات غیرمنطقی رهبران ارشد پنتاگون ، بار دیگر منطقه را در معرض خطر جنگ داخلی قرار داده است.

به گفته الحکیم رهبر انقلاب ، غربی ها با نفرت و کینه از حضور ایران در منطقه یاد می کنند. در حالی که حضور ایران نظامی و مشورتی نیست. حضور ایران در سوریه و عراق به درخواست دولت های قانونی این کشورها بود اما ایالات متحده بدون اجازه وارد دو کشور شد و پایگاه نظامی ایجاد کرد. بنابراین ، به نظر می رسد که سیاستمداران و فعالان ضد جنگ در غرب باید در اسرع وقت نسبت به جلوگیری از بروز جنگ جدید در منطقه اقدام کنند و کاخ سفید و پنتاگون را مجبور به عقب نشینی نیروهای آمریکایی و متحدان خود کنند. ممکن از منطقه به ویژه عراق و سوریه خارج شوید.

این حمله ترکیبی موشکی اخیر به پایگاه نظامی ایالات متحده در شمال عراق و به دنبال آن حمله هوایی آمریکایی ها به پایگاه نیروهای ضد تروریسم مردمی عراق در شرق سوریه و حمله موشکی به پایگاه عین الاسد اشغال شده در آمریکا در غرب عراق ما عقیده داریم که اوضاع به نفع یانکی ها کار نمی کند.

ریچارد بلک ، سناتور سابق ویرجینیا ، از رئیس جمهور خواست تا با برداشتن نیروها از منطقه و از بین بردن خطر جنگ رسمی ، به جنگ غیررسمی پایان دهد.

برخی از مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن رئیس جمهور آمریكا ادعا می كنند كه هدف حمله چند هفته پیش به سوریه جلوگیری از حملات بعدی به نیروهای این كشور در عراق بود ، اما برخی از سیاستمداران آمریكایی نظر دیگری دارند.

به عنوان مثال ، ریچارد بلک ، سناتور محلی سابق ویرجینیا ، اظهار داشت که PMF (مافیای خلق عراق) عمدتا علیه داعش جنگیده و علیه آنها بسیار م effectiveثر بوده است. به همین دلیل ، هنگام حمله ایالات متحده به PMF ، به تروریست های داعش در عراق و سوریه کمک کرد.

بلک گفت: “حملات موشکی اخیر به منطقه سبز در بغداد فقط بهانه ای برای حمله دولت بایدن به سوریه بود.” [آمریکا] این مناطق مستقل سوریه را هدف قرار داد و کاملاً نقض قوانین بین المللی بود. بعید است که ایالات متحده واقعاً بداند چه کسی موشکها را شلیک کرده است [در عراق] شات

وی با اشاره به اتخاذ تاکتیک های جدید تروریست های داعش علیه نیروهای مقاومت ، گفت: “این یک سیاست است [آمریکا] این فرض ماندگار که موشک های ضد تروریستی عراق را شلیک می کند به داعش این قدرت را می دهد تا هر زمان که بخواهند حملات هوایی آمریکا را به دشمنان خود انجام دهد.

و سیاستمدار جمهوری خواه افزود: “داعش موشک پرتاب می کند … ما شبه نظامیان عراقی را مقصر می دانیم … ایالات متحده نیروهای عراقی را بمباران می کند.” این استراتژی غیرمنصفانه و غیراخلاقی است.

وی افزود: نیروهای کشته شده در حملات هوایی آمریکا در شرق سوریه از اعضای قانونی نیروهای مسلح عراق بودند. آنها تروریست نبودند ، اما واشنگتن در تلاش است تا آنها را تروریست جلوه دهد.


بیشتر بخوانید:

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار خویشتنداری از جانب طرفین درگیری در شرق سوریه شد

بایدن درباره حملات هوایی آمریکا در شرق سوریه اظهار نظر کرد


همه گروههای مردمی عراقی همچنین اظهار داشتند که آنها در حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در شمال عراق ، موشک باران در منطقه سبز در بغداد و حمله به کاروانهای آمریکایی در عراق مشارکت نداشته اند. ایران همچنین تصریح کرد که نه تنها در حملات نقش داشت بلکه چنین حملاتی سیاست تنش زدایی و امنیت عراق و سوریه را تضعیف می کند.

ریچارد بلک از رئیس جمهور آمریكا خواست تا با برداشتن نیروها از منطقه و از بین بردن خطرات جنگ رسمی ، به جنگ غیررسمی پایان دهد.

در سپتامبر سال جاری ، چند تن از مقامات پنتاگون به وال استریت ژورنال گفتند كه این كشور قصد دارد در طی دو تا سه ماه آینده یك سوم نیروهای آمریكایی را از عراق خارج كند.

و رسانه ها از پیش نویس قطعنامه ای در کنگره آمریکا با هدف جلوگیری از هزینه های دولت برای کنترل میادین نفتی سوریه و عراق خبر دادند.

در همان زمان ، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با ABC News تأیید کرد که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق از 5200 به 3500 نفر کاهش می یابد.

البته دو یادداشت فوق مربوط به روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود ، اما با دولت جدید در واشنگتن اوضاع تغییر کرد و کاخ سفید اعلام کرد که طرح ترامپ برای خروج نیروها از غرب آسیا و افغانستان را متوقف کرده است. دلایل این تصمیم نیز بسیار کلی بود. آنها گفتند که خلا امنیتی در منطقه ایجاد خواهد شد و گروههای تروریستی دوباره در منطقه فعالیت خواهند کرد.

جستجوی برخی مقامات در خارج از کشور زمینه حضور خارجی ها را فراهم می کند

البته ، این تقصیر به گردن مقامات کشورهای مربوطه در منطقه نیز می افتد و نگاه به بیرون ، به ویژه به غرب ، به قدرت های فرامنطقه ای اجازه می دهد تا خود را به منطقه وارد کنند. به عنوان مثال ، نخست وزیر عراق ، مصطفی کاظمی ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن در تاریخ 21 آگوست گفت: “سلولهای مخفی داعش هنوز در عراق فعال هستند و این خطر همچنان وجود دارد.” نه ایالات متحده و نه عراق نمی خواهند تجربه سال 2011 را تکرار کنند ، زمانی که ارتش ایالات متحده پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی توانست فعالیت های خود را گسترش دهد و خلا امنیتی ایجاد کند.

مصطفی کاظمی که سه ماه پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و پس از استعفای دولت عادل عبدالمهدی به دلیل اعتراضات مردمی در آوریل سال 2020 نخست وزیر عراق شد ، از روابط خوبی با ایالات متحده برخوردار است.

از سوی دیگر ، در ساختار سیاسی ایالات متحده ، افرادی وجود دارند که قصد واقعی واشنگتن برای ماندن در منطقه را می دانند و بر خلاف آن عمل می کنند. در ژوئیه سال جاری ، رسانه های روسی گزارشی از پیش نویس قطعنامه ای در کنگره آمریکا با هدف جلوگیری از استفاده دارایی های دولت برای کنترل میادین نفتی سوریه و عراق منتشر کردند.

این اقدام پس از تدوین بودجه نظامی سال 2021 توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده صورت گرفت.

بر اساس محتوای لایحه بودجه دفاعی ایالات متحده برای سال 2021 ، مجلس نمایندگان دموکرات پیشنهاد کرد که این بودجه برای اعمال کنترل نظامی آمریکا بر تأسیسات نفتی در عراق و سوریه ممنوع شود.

در سند بودجه آمده است: هیچ یک از وجوه اختصاص یافته و اختصاص یافته در این سند یا هر قانون دیگر توسط دولت ایالات متحده به منظور تعیین شده در زیر هزینه یا اختصاص داده نخواهد شد. کنترل ایالات متحده بر هر یک از منابع نفتی عراق یا سوریه.

علاوه بر این ، در این سند استفاده از بودجه فدرال برای ایجاد تسهیلات برای استقرار دائمی نیروهای آمریکایی در عراق یا افغانستان منع شده است.

سرانجام ، ظهور نیروهای مقاومت منطقه ای و اعتصابات مکرر ایالات متحده و متحدانش ، به ویژه در طول یک سال گذشته ، چاره ای جز ترک یا اخراج برای اشغالگران باقی نگذاشت.

انتهای پیام / 4155 / ص

دکمه بازگشت به بالا