بین الملل

سفارت آمریکا نقش محوری در بازداشت نیروهای حشدالشعبی داشت/ لزوم تجدیدنظر نخست‌وزیر عراق در مواضعش

براساس این آژانس ، خبرگزاری بین المللی ، حمله پنجشنبه شب توسط واحدهای ضد تروریسم عراقی به رهبری “عبدالوهاب آل سعدی” به مقر حزب الله عراق و دستگیری 13 عضو این گروه با کمک یک حکم قضایی ، وقایع برای افزایش تاثیر مقاومت در ایران را محاسبه کرد. آل سعدی ، فرمانده یگان ضد تروریسم ، در دوره تصدی نخست وزیر پیشین عراق عادل عبدالمهدی به اتهام جاسوسی برای سفارت آمریکا و خیانت اخراج شد ، اما وی توسط نخست وزیر فعلی مصطفی ال کاظمی بازگردانده شد.


بیشتر بخوانید:

ایالات متحده از واکنش هاشاد الشعبی به دستگیری 13 مبارز مقاومت غافلگیر شد


سید هادی سید افغانی ، کارشناس امور بین الملل ، در مصاحبه با خبرگزاری غرب آسیا گفت: “ایالات متحده در طول دو سال گذشته سعی کرده است تا PMF را به نوعی سرنگون کند زیرا به کنترل ، اشراف و اشراف اعتقاد دارد.” اداره كامل عراق نيروي نگران كننده به نام حشد الشعبي است. آنها داعش را از سال 2014 ایجاد کرده اند ، اما با فتوای آیت الله سیستانی بر جهاد کافی ، این اقدام عملی نشد و داعش از عراق عقب نشینی کرد.

سید هادی سید افغانی

سید هادی سید افغانی ، کارشناس امور بین الملل

وی اضافه کرد: “داعش در عراق سرزمینی غیر از داعش است و آمریکا اصرار دارد که آن را کلون سازی کند ، اما به محض اینکه احساس کرد داعش زنده می شود ، و اگر این امر به جای امنیت منطقه ای باشد ، داعش در حال سرکوب داعش است.” آنها. جمعیت پرشمار یک چالش بزرگ برای اجرای پروژه هژمونی و سلطه آمریکاست. بنابراین می توان موضوع حمایت و اشتغال مصطفی الکاظمی را از این نظر تحلیل کرد. او بخشی از برنامه های خود الشباب را در دستور کار خود نابود کرد. اما مطمئناً در مراحل اولیه قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود و مورد آزمایش قرار می گیرد.

سید فقیه تأکید کرد: عملیاتی که از صبح پنجشنبه آغاز شده ، مطابق با تجربیات جمعیت مردمی بود که با طراحی و هماهنگی کاظمی صورت گرفت و به یکی از گردان های حزب الله ، گردان 54 ، حمله شد. کاتیوشا در سفارتخانه ها و منطقه سبز در بغداد دستگیر شد. برخلاف ادعاهای رویترز ، گزارشی از دستگیری رهبران هاشدال الشعبی یا حتی عناصر ایرانی در دست نیست و دروغ های آنها فاش شد.

سید هادی سید افغانی

وی اظهار داشت: “هنگامی که نیروهای ضد تروریستی یا اطلاعاتی به یکی از مناطق شلوغ حمله کردند ، سایر نیروها یکی از مراکز محبوب ضد تروریستی در عراق را محاصره کردند و بلافاصله مذاکرات و میانجیگری را آغاز کردند تا درگیری گسترش نیاید.” این اقدام به سرعت نیروهای جوان را آزاد کرد. اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکایی ها همچنین با نیروهای ضد تروریسم به رهبری مصطفی ال کاظیمی همکاری داشتند ، اما آنها از ماشین خارج نشدند. آنها همچنین شاهد و نیروهای معتبر آمریکایی در اتومبیل ها بودند.

پس از دستگیری عناصر بسیج مردمی ، جلسه‌ای برگزار شد و کاظمی در دیدار با برخی از رهبران جریانهای سیاسی شیعه و رهبران بسیج اظهار عذرخواهی کرد و گفت که کار نیروهای تحت امر وی اشتباه بوده و قصد دستگیری وی را نداشته است.

این کارشناس امور بین الملل گفت: “این یك قطعاً توطئه عمدی بود.” هدف آمریکایی ها ایجاد تفرقه و تحریک بین PMF و نیروهای امنیتی است که در کنار یکدیگر علیه داعش جنگیدند ، امنیت عراق را حفظ کرده اند و امروز دیدن ایالات متحده برای اتحادیه ، وحدت و امنیت این نیروها مفید نیست. با این اقدام ، ماهیت کاظمی به زودی فاش شد و نشان داد که او برای از بین بردن جمع مردم عجله دارد و شهرت بسیج مردم را زیر سوال می برد. من فکر نمی کنم که نخست وزیر عراق اگر بخواهد از این طریق ادامه یابد ، آینده ای پایدار خواهد داشت و مردم دیر یا زود رویکرد آمریکایی و ضد مردم او را تحقق می بخشند. مطمئناً اگر اوضاع از این طریق ادامه یابد ، مردم ، نیروهای سیاسی و مقامات سکوت نخواهند کرد و با آن برخورد خواهند کرد.

سید هادی سید افقایی گفت: سفارت آمریکا در بغداد نقش محوری در این سانحه داشته است. مدیریت بحران ، درگیری و اختلافات توسط سفارت و رهبران نظامی آمریكا در پایگاه عین السد اجرا شد. همچنین گزارش هایی از دیدارهای مقامات اسرائیلی و کوهن ، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل موساد ، با مقامات آمریکایی در عین السد منتشر شده است ، که به مرکز بحران و توطئه علیه مردم عراق ، امنیت و آینده تبدیل شده است.

سید هادی سید افغانی

این کارشناس امور بین الملل گفت: “هاشاد الشعبی نمی خواهد درگیری داشته باشد ، اما مطمئناً اجازه نخواهد داد که به مقر خود حمله و جاسوسی شود.” خوشبختانه ، پس از عملیاتی که روز پنجشنبه انجام شد ، بلافاصله دیدیم که PMF در بیشتر مراکز حساس در بغداد حضور دارد و مانور بسیار قوی و حضور منسجمی را نشان می داد. آمریکایی ها یا ال کاظمی بعید است باور کنند که در حالی که PMF در مناطق مرزی شرکت می کند ، بغداد را خالی می کند یا با توطئه های آمریکا در پایتخت روبرو خواهد شد.

سید فقیه گفت: “PMF بلافاصله یكی از مراكز اطلاعاتی را محاصره كرد و طرفهایی كه PMF را دستگیر كردند مجبور شدند آنها را آزاد كنند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا