بین الملل

نخست‌وزیر پیشین عراق به امارات گریخت

نماینده ائتلاف فتح عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی برای فرار از شکایت های مطرح شده علیه خود به امارات گریخت.

به گزارش گروه جهان به نقل از خبرگزاری آنا، یک سایت عراقی به نقل از معاون ائتلاف فتح عراق از فرار نخست وزیر سابق عراق خبر داد.

سایت اینترنتی الرناحی به نقل از علی ترکی زیبایی شناختی نمایندگان ائتلاف فتح بارمان عراق تائیدیه گفت: مصطفی الکاظمینخست وزیر سابق عراق بیش از سه هفته پیش از عراق گریخت تا از پیگرد قانونی در امان بماند قضایی او باید از شکایت هایی که علیه او وارد شده است معاف شود.

علی ترکی زیبایی شناختی وی در یک بیانیه مطبوعاتی افزود الکاظمی او از جنوب کردستان فرار کرد و شواهد نشان می دهد که او اکنون در امارات متحده عربی است.

این نماینده شورای نمایندگان عراق با اشاره به فرار است الکاظمی وی با تایید نگرانی خود از وجود پرونده هایی در قوه قضائیه علیه وی گفت: احتمال دارد در پرونده های مطرح شده از جمله ترور سران مقاومت در فرودگاه بغداد، قرار بازداشت صادر شود. به من زیبایی شناختیعلیرغم دخالت‌های زیاد آمریکا برای جلوگیری از ترور شهید سلیمانی، نیاز فوری مجلس به اتخاذ اقدامات عملی برای پیگیری جنایات رهبران مقاومت وجود دارد.

همزمان سلام حسین، یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق، اعلام کرد که یک حرکت واقعی از سوی دولت این کشور برای پاسخگویی به همه دست اندرکاران ترور رهبران النصر وجود دارد. بر اساس این گزارش، صلاح حسین با اشاره به این موضوع افزود: شاهد بی‌توجهی عمدی به پرونده ترور سران پرسپولیس هستیم، به ویژه اینکه این پرونده از سوی دولت آمریکا به دولت مصطفی گزارش شده است. الکاظمینخست وزیر سابق عراق علاوه بر دخالت مزدوران دولت قبلی در پرونده ترور، توصیه شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا