بهترین کلینیک و متخصص هایفوتراپی در مشهد

در این مقاله قصد داریم بهترین دکتر هایفوتراپی در مشهد را به شما معرفی کنیم. امروزه افراد بیشتر از گذشته به جوانی و شادابی پوست خود اهمیت می دهند. با بالا رفتن سن و پیری اثرات افزایش سن مانند چین و چروک ها روی پوست صورت و بدن نمایان می شوند، علت این اتفاق این است که با افزایش سن تولید پروتئین های ساختاری کلاژن و الاستین کاهش پیدا می کند. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مختلفی برای جوانسازی پوست به وجود آمده است که افراد می توانند از آن استفاده کنند. یکی از محبوب ترین این روش ها هایفو مشهد است که با ایجاد گرما در لایه های عمیق پوستی می توان باعث تولید کلاژن و رشد مجدد سلول های پوست بشود، در نتیجه فرد پوستی جوان و زیبا خواهد داشت. افرادی که قصد دارند از هایفوتراپی استفاده کنند باید به بهترین دکتر هایفوتراپی در مشهد مراجعه کنند.

پوست |مشهد

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی در مشهد از محبوب ترین روش های جوانسازی پوست می باشد که در معنای لغوی به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالاست. به این روش لیفتینگ یا جوانساز پوست نیز گفته می شود که برای لیفت صورت و گردن می توان از آن استفاده کرد. هایفوتراپی روشی کاملا غیرتهاجمی است که فقط با تحریک و افزایش تولید کلاژن در لایه های عمیق پوستی باعث بازسازی سلول های پوستی و رشد سلول های جدید می شود. به هایفوتراپی لیفت سرپایی صورت نیز گفته می شود، چرا که این روش به سرعت و بدون درد و عارضه جانبی در مطب پزشکان به صورت سرپایی انجام می گیرد. در این روش از امواجی شبیه به سونوگرافی استفاده می شود که کاملا بی خطر هستند.

امواج فراصوت هایفو به لایه های عمیق پوستی نفوذ می کند و گرما و حرارت حاصل از این امواج آسیب های انتخابی و کنترل شده ای به سلول های پیر پوست وارد می کند و در نتیجه باعث تحریک و تولید کلاژن در پوست می شود. بعد از فرآیند کلاژن سازی پوست صورت و گردن لیفت می شود و فرد پوستی زیبا و شاداب خواهد داشت. این روش جوانسازی پوست نیازی به دوران نقاهت ندارد و فرد می تواند بلافاصله به زندگی عادی خود بازگردد. روش هایفوتراپی معمولا در 2 الی 3 جلسه انجام می شود و فرد برای مدتی طولانی پوستی جوان و صاف خواهد داشت. اشخاصی که قصد انجام هایفوتراپی را دارند باید به مراجعه کنند و از آن بهره مند شوند.

پروسه انجام هایفوتراپی

انجام روش هایفوتراپی پروسه مختلفی دارد که پزشک متخصص باید آن ها را به ترتیب انجام دهد. این پروسه شامل موارد زیر است:

1- در اولین مرحله قبل از آغاز روش هایفوتراپی افراد باید آرایش روی صورت خود را تمیز کنند و ناحیه ای که قصد جوانسازی آن را دارند باید کاملا بدون آرایش و پاک باشد. برای پاک کردن عمیق صورت افراد باید از شوینده های مخصوص صورت خود استفاده کنند. در صورتی که پاکسازی عمیق انجام نشود می تواند موجب عوارض جانبی شود.

2- سپس پزشک متخصص نیم ساعت قبل از شروع پروسه هایفوتراپی باید روی صورت افراد از کرم بی حسی موضعی استفاده کند تا احساس درد و ناراحتی نداشته باشند. این روش در صورتی انجام می شود که فرد آستانه تحمل درد پایینی داشته باشد.

3- در مرحله بعد پزشک متخصص روی نواحی که قصد درمان آن را دارد باید از ژل سونوگرافی یا لوبریکانت استفاده کند تا حالت لغزنده ای داشته باشد و دستگاه بتواند روی آن به راحتی حرکت کند.

4- بعد از این که ناحیه مورد نظر لغزنده شد پزشک متخصص پروب دستگاه هایفو را روی آن قرار می دهد و امواج فراصوت آن را روی دمای مورد نظر تنظیم می کند و فرآیند هایفوتراپی آغاز می شود.

5- سپس انرژی و امواج دستگاه هایفو با فازهای کوتاه به مدت نیم ساعت تا 90 دقیقه روی محل مورد نظر ساطع می شود. در واقع این امواج با تابیدن به پوست اثرات خود را می گذارد و لایه های عمیق پوست را گرم کرده و در نتیجه پوست تحریک به کلاژن سازی می شود.

6- بعد از گذراندن زمان مورد نیاز دکتر متخصص دستگاه را جدا می کند و فرد بدون نیاز به استراحت و دوره نقاهت می تواند به منزل برود. این روش از روش های غیرتهاجمی است که بدون درد و نیاز به استراحت انجام می شود.

7- دکتر پوست مراقبت های بعد از این عمل را به فرد گوشزد می کند و در صورت نیاز جلسات بعدی را تعیین می کند.

مراحل بالا ممکن است بنا به تشخیص پزشک متخصص متغییر باشد و به پوست فرد و نوع درمان او بستگی دارد.

روش هایفوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

روش هایفوتراپی کاربردهای مختلفی برای افراد دارد که می توانند با انجام آن از این کاربردها استفاده کنند. برخی از کاربردهای روش هایفوتراپی شامل موارد زیر است:

  • از کاربردهای مهم روش هایفوتراپی می توان به کاهش افتادگی پوست و لیفت صورت اشاره کرد. افرادی که دچار افتادگی پوست هستند می توانند با روش هایفوتراپی آن را سفت و لیفت کنند.
  • روش هایفوتراپی می تواند پوست گردن را لیفت و سفت کند، افرادی که روی گردن خود چین و چروک های زیادی دارند و پوست گردنشان شل و افتاده است می توانند از روش هایفوتراپی استفاده کنند.
  • روش هایفوتراپی می تواند غبغب افراد را تا حدودی برطرف کند، به همین دلیل افرادی که غبغب دارند می توانند از آن بهره مند شوند.
  • خانم ها می توانند برای مواردی مانند لیفت گونه ها، پلک ها و ابروهای افتاده از روش هایفوتراپی استفاده کنند و آن ها را لیفت کنند. لیفت این موارد روی زیبایی صورت افراد تاثیر زیادی می گذارد.
  • روش هایفوتراپی می تواند چین و چروک های سطحی و عمقی پوست صورت را برطرف کند و فرد پوستی زیبا و شاداب داشته باشد.
  • برخی افراد ممکن است به دلیل پیری یا شیردهی زیاد پوست سینه چروکی داشته باشند، این افراد می توانند با استفاده از روش هایفوتراپی آن را لیفت و صاف کنند.
  • روش هایفوتراپی می تواند باعث مشخص شدن خطوط فک فرد بشود و در نتیجه پوست دکلته لیفت و سفت بشود.

روش هایفوتراپی کاربردهای مختلفی دارد که ما در این مقاله به چند مورد به اختصار اشاره کرده ایم.

مزیت های روش هایفوتراپی

روش هایفوتراپی نسبت به روش های مشابه خود مزایا و محاسن زیادی دارد که افراد می توانند با انجام آن از این مزایا بهره مند بشوند. برخی از این مزیت ها شامل موارد زیر است:

  • روش هایفوتراپی نسبت به روش های دیگر جوانسازی پوست عوارض جانبی بسیار کمی دارد و افراد می توانند بدون نگرانی از خطرات و ریسک های آن از این روش استفاده کنند.
  • روش هایفوتراپی کاملا غیرتهاجمی است و نیازی به جراحی ندارد. به همین دلیل افراد می توانند بدون داشتن استرس آن را انجام بدهند. در واقع این روش با استفاده از دستگاه مخصوص روی پوست انجام می شود.
  • در روش هایفوتراپی آسیب وارد شده به پوست انتخابی است، به این معنا که فقط بافت های آسیب دیده مورد هدف قرار می گیرند و به بافت های سالم آسیبی وارد نمی شود.
  • نتایج روش هایفوتراپی کاملا طبیعی است و نتایج مصنوعی به دنبال نخواهد داشت. در واقع روش هایفوتراپی پوست فرد را به حالت اولیه خود بازمی گرداند و فرد زیبایی دوران جوانی خود را به دست خواهد آورد.
  • روش هایفوتراپی می تواند به صورت سرپایی و در مطب پزشک متخصص پوست انجام شود. این روش به دوره نقاهت خاصی نیاز ندارد و افراد بلافاصله بعد از آن می توانند به زندگی عادی خود بازگردند.
  • در هایفوتراپی جوانسازی پوست صورت و گردن سریع انجام می شود، به این معنا که نتایج مثبت آن بلافاصله قابل مشاهده است و نیاز به صبر کردن نخواهد داشت.
  • روش هایفوتراپی ماندگاری بالا و طولانی ای دارد و اثرات آن تا مدت ها برای فرد باقی خواهد ماند. تنها نیاز است که افراد سالانه برای تمدید آن به پزشک متخصص مراجعه کنند.
  • این روش تنها در یک ساعت انجام می شود و برای تمامی طیف رنگی پوست ها قابل استفاده است، به این معنا که هر رنگ پوستی چه تیره و چه روشن می تواند از این روش استفاده کند.

اقدامات لازم قبل از انجام هایفوتراپی

افراد نیاز است قبل از انجام هایفوتراپی اقدامات مراقبتی خاصی انجام دهند و نکات خاصی را رعایت کنند تا در حین عمل دچار مشکل و عارضه جانبی خاصی نشوند. برخی از این مراقبت ها شامل موارد زیر است:

  • افراد باید قبل از هایفوتراپی از مایعات و نوشیدنی های فراوان استفاده کنند.
  • قبل از هایفوتراپی باید از تماس مستقیم پوستی با مواد حساسیت زا خودداری شود.
  • افراد باید قبل از هایفوتراپی آرایش صورت خود را با شوینده های مخصوص تمیز کنند و هیچ آثاری از مواد آرایشی و بهداشتی روی آن باقی نگذارند.
  • اشخاصی که قصد انجام هایفوتراپی را دارند باید حداقل از دو هفته قبل از سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی استفاده نکنند.
  • افرادی که از روش هایفوتراپی استفاده می کنند نباید بیماری های زمینه ای حتی در حد سرماخوردگی داشته باشند. این روش بسیار حساس است و حتی داشتن تبخال و ضایعات گوشتی می تواند پروسه آن را مختل کند. پروسه هایفوتراپی فقط در صورت بهبودی کامل بیمار انجام می شود.
  • خانم هایی که قصد انجام هایفوتراپی را دارند نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند یا پوست خود را برنزه کنند. در صورت رعایت نشدن این موارد پوست فرد دچار لکه های پوستی می شود.
  • اشخاصی که قصد انجام هایفوتراپی را دارند باید حداقل از یک هفته قبل از انجام این روش از داروهای محرک پوستی مانند سالیسیلیک اسید، ویتامین C و محصولات ریتینول خودداری کنند و تحت نظر پزشک مصرف آن ها را قطع کنند.
  • در صورتی که فرد آنتی بیوتیک یا داروی خاصی مصرف می کند باید آن را با پزشک متخصص در میان بگذارد، چرا که ممکن است برخی آنتی بیوتیک ها با روش هایفوتراپی سازگاری نداشته باشند و موجب حساسیت پوستی شوند.

انجام مراقبت های بالا تضمین می کند که در حین عمل هایفوتراپی مشکلی برای فرد ایجاد نشود.

اقدامات لازم بعد از انجام هایفوتراپی

1- افراد حداقل تا یک هفته بعد از انجام هایفوتراپی نباید از روش های دیگر زیبایی و جوانسازی پوست مانند تزریق ژل و بوتاکس استفاده کنند. افراد بعد از یک هفته مجاز هستند از این روش ها استفاده کنند و موردی ندارد.

2- افراد تا مدتی نباید از روش هایی مانند اصلاح، وکس و اپیلاسیون استفاده کنند. این روش ها موجب می شود به پوست فشار زیادی وارد شود.

3- اشخاصی که از روش هایفوتراپی استفاده کرده اند تا مدتی نباید از محصولات آرایشی و بهداشتی حساسیت زا استفاده کنند. این محصولات موجب تحریک پوست و ایجاد آکنه می شود.

4- افرادی که از روش هایفوتراپی استفاده کرده اند تا چندین هفته نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، در صورت قرار گرفتن باید از کرم های ضدآفتاب با SPF بالا استفاده شود تا فرد دچار لکه های پوستی نشوند.

5- خاراندن، دستکاری کردن و تماس دست با پوست تا یک هفته ممنوع است، چرا که در صورت آلوده بودن دست ها امکان عفونت وجود دارد.

6- اشخاصی که از روش هایفوتراپی استفاده کرده اند باید از مایعات، آب و نوشیدنی های طبیعی، سبزیجات و میوه جات فراوان استفاده کنند تا روند بهبودی پوستشان سریع تر اتفاق بیفتد.

کلام آخر

امروزه داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک یکی از دغدغه های اساسی افراد است. با افزایش سن و پیری میزان کلاژن پوست در افراد کاهش پیدا می کند و این موجب می شود که روی پوست چین و چروک های زیادی نمایان شود و فرد پوستی شل و افتاده داشته باشد. روش های جوانسازی مختلفی وجود دارند که افراد می توانند از آن ها بهره مند شوند و پوستی زیبا داشته باشند. هایفوتراپی از محبوب ترین این روش هاست و افراد می توانند برای انجام آن به مراجعه کنند.

در این مقاله تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بهترین دکتر هایفوتراپی در مشهد را به شما معرفی کنیم. از این که ما را در این مقاله همراهی کرده اید بسیار متشکریم. در صورت داشتن انتقاد یا پیشنهاد آن را با سایت  در میان بگذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا