اجتماعی

تداوم برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد تهران

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به نشاط معنوی مساجد و محلات شهر تهران در ماه مبارک رمضان، خواستار تداوم تلاش برای حفظ معنویت این ماه در سایر ایام سال در اسلام شد. . یک کلان شهر نمونه جهانی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران و به نقل از سایت شهر، حجت الاسلام جواد صادق زاده – مشاور شهردار تهران با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از برپایی طرح قرآنی شلچراگ در شب سی ام ماه مبارک رمضان. در مساجد مرکزی پایتخت گفت: قرآن مساجد باید با قاطعیت و تلاش جدی دنبال شود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی افزود: امسال مرحله سوم طرح برپایی کرسی های تفسیر قرآن کریم به مدت 30 روز، 30 درس با رویکرد ترویج سبک زندگی قرآنی آغاز شد. و تبیین رفتار قرآنی بر اساس نیازهای جامعه امروزی در بیست و دو مسجد مرکزی ساخته شد. ضمناً هر روز ماه مبارک رمضان این طرح در فضای مجازی (کانالهای پیام مساجد، سرای محلات، سایت شهرداری تهران و سامانه تهران من) جهت مشارکت عموم مردم و پورتال داخلی شهرداری جهت مشارکت کارکنان راه اندازی شد. .

مشاور شهردار تهران خواستار برگزاری طرح قرآنی شلچراگ در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی در کشور شد و گفت: ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت بنابراین برای اجرای این الزام برنامه ریزی خواهیم کرد. تا حد امکان با کمک مدیریت شهری پایتخت.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به مهمترین برکات، آثار و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان در جامعه گفت: یکی از مهمترین آثار بحث ارتقای سلامت روانی فرد و جامعه در جامعه است. ابعاد مختلف نتیجه را در این ماه خواهیم دید.

وی افزود: به ویژه جرایم و آسیب های اجتماعی و فرهنگی که در ماه مبارک رمضان به دلیل معنویت رخ داده کاهش چشمگیری خواهد داشت و آمارهای موجود صحت این ادعا را اثبات می کند. علاوه بر بحث آمار، نظارت جامع جامعه نیز مؤید این تغییر ارزشمند است.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در خاتمه گفت: محافل تفسیری قرآن کریم که از ابتدای بهار آغاز شده، امشب در مساجد منتخب شهر تهران با حضور اقشار مختلف مردم ادامه خواهد داشت. ستاد تفسیر قرآن کریم و سلسله دروس حفظ قرآن زیر نظر مستقیم حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین حسینی، طبق گزارشات و عکس های مساجد، استقبال شهروندان از این برنامه مثبت بوده است. برخی از ائمه جماعات نیز خواستار ادامه این طرح در مساجد خود شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا