عمومی

نقطه عطف «محفل امام حسنی‌ها» شاد بودن اهل قرآن است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت‌الاسلام مجید سیستانی دیزقندی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به برنامه تلویزیونی محفل و نقش آن در تبیین قرآن کریم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته جای چنین برنامه‌ای در صدا و سیما کم بوده و باید قرآن را در متن زندگی مردم به عنوان یک معجزه روشن و امید بخش وارد کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس گفت: برنامه محفل به بقیه افراد که با فضای مذهبی آشنا نیستند نشان می‌دهد که چقدر مذهبی‌ها، آدم‌های شادی هستند و نقطه عطف برنامه محفل همین شادی و سرور واقعی است که قرآنی‌ها دارند.

وی بیان کرد: برنامه محفل مردم را با فضای قرآن و نگاه کسانی که با قرآن عجین هستند آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که قرآن فرح بخش است و در متن زندگی دیگران تأثیر دارد.

سیستانی دیزقندی افزود: این برنامه به بقیه افراد که با فضای مذهبی آشنا نیستند نشان می‌دهد که چقدر مذهبی‌ها، آدم‌های شادی هستند و نقطه عطف برنامه محفل همین شادی و سرور واقعی است که قرآنی‌ها دارند، اهل قرآن شاد هستند و این شادی، شادی حلال است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس به اجرای طرح مسطورا در برنامه محفل اشاره و عنوان کرد: قرآن باید در متن زندگی ما باشد و در برنامه محفل شاهد این موضوع هستیم.

وی اجتماع بزرگ امام حسنی‌ها را یکی از بزرگترین اجتماع‌های قرآنی توصیف کرد و گفت: برگزاری این اجتماع در ورزشگاه آزادی در این فضای مسموم رسانه‌ای نشان داد که خانم‌ها می‌توانند به ورزشگاه بروند اما فرق ورزشگاه رفتن قشر قرآنی با ورزشگاه رفتن کسانی که هنجارشکن هستند تفاوت دارد.

سیستانی دیزقندی بر لزوم چشاندن حلاوت و شیرینی قرآن به نسل جدید اشاره و اظهار کرد: با برنامه محفل سبک زندگی قرآنی را باید آموزش بدهیم و نیاز به تداوم چنین برنامه‌ای است و باید مفاهیم قرآنی در موضوعات مختلف در طول سال بیان شود زیرا این برنامه در تربیت خانوادگی و بعد معنوی خانواده خیلی تأثیر دارد و همین اجتماع بزرگ نشان داد که چقدر این برنامه اثرگذار بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس گفت: نگاه ما به قرآن برای اثر گرفتن از قرآن مهم است و باید با الگو گرفتن از سبک زندگی اهل بیت، سبک زندگی خودمان را قرآنی کنیم.

دکمه بازگشت به بالا