علمی و پزشکی

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

دیباروز/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین طرح «عدالت و تعالی در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین الله روز پنجشنبه در جریان سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن افزود: با اجرای این برنامه تلاش می شود خدمات در مناطق کم برخوردار با توجه به موجود توسعه یابد. منابع .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این راستا برای رفع برخی مشکلات و نواقص همکاری و مشارکت داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیئت دولت در مناطق محروم و محروم را نشان از اهتمام دولت به حل مشکلات نقاط مختلف کشور دانست و تصریح کرد: او سوار بر وطن شد، کشور ما بود. او تحت تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه بسیاری قرار دارد و امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم ها و فشارهای بیشتر سعی دارند مردم را از انقلاب اسلامی منصرف کنند.

وی گفت: جنگ اقتصادی ممکن است بسیار دشوارتر از جنگ تحمیلی باشد و جلوگیری از عرضه مواد غذایی و دارویی فشار مضاعفی بر مردم است.

عین لاهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اولیه خود که افزایش رفاه مردم است صورت گرفت. از ابتدای دولت تا کنون تلاش کرده ایم به دور از وعده به مردم به اهداف خود برسیم و تاکنون در این راستا گام برداشته ایم.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم 50 هزار مورد بیماری عروق کرونا ویروس قلب، 18 هزار بستری در بیمارستان ها، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند و روزانه بیش از 700 شهروند جان خود را از دست دادند.

همانطور که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه واکسیناسیون گفت: تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است و در این برنامه تنها در صورت استفاده از توانمندی های بهداشتی و کادر درمانی، این تعداد واکسن تزریق می شود. دو سال طول می کشد و کشور ما در حال حاضر یکی از 10 کشور جهان در اجرای برنامه های واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جوان از ظرفیت های مهم شهرستان پراداسکن است، تصریح کرد: باید از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده شود و از تله مدیسین برای گسترش خدمات استفاده شود.

عین الله گفت: رئیس جمهور تکمیل پروژه های نیمه تمام را تایید می کند. در حال حاضر 220 پروژه با پیشرفت بیش از 70 درصد در کشور در حال اجراست، بنابراین امکان ساخت بیمارستان جدید در پراداسکن وجود ندارد اما با توجه به نیاز شهرستان می توان از منابع غیردولتی برای اجرا استفاده کرد. آن پروژه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان بردسکن از نظر تعداد متخصص در سال جاری اولین شهرستان است، گفت: امسال تعداد بیشتری متخصص به این شهرستان اعزام شدند. شهرهای دورتر به مشهد مقدس، برای جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر با دسترسی و خدمات گسترده.

شاپور بدیعی با اشاره به تخصیص سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه در این مرکز درمانی دارای چهار تخت مصوب است و دو تخت ویژه دیگر نیز پس از اتمام اعتبار سنجی اختصاص می یابد.

بردسکن از امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است

ولی بردسکن در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان طی سخنانی در جلسه شورای اداری با اشاره به طبقه بندی و تحویل مکتوب تمامی مطالبات شهرستان گفت. تقدیم به نماینده تام الاختیار رئیس جمهور.. متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان با قدمتی 40 ساله و فاقد امکانات و تجهیزات لازم در زمینه بهداشت و درمان است.

علی دهقان زاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی پرادسکن اخذ شده و ساخت این بیمارستان ضروری است، بنابراین می طلبد این پروژه جزو پروژه های رمزگذاری ملی باشد.

وی وضعیت فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی متخصص را از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: نامناسب است و هر از چند گاهی شاهد حوادث تلخ در سطح شهر هستیم. .

فرماندار بردسکن عنوان کرد: پروژه مسیر دوم جاده بردسکن به خلیل آباد و بردسکن به اناباد و پروژه کنارگذر بردسکن که نزدیک به 20 سال پیش اجرا شد به دلیل کمبود اعتبار و با وجود تمام پیگیری ها راکد ماند. -آپ هنوز هیچ نتیجه ای وجود ندارد.

دهقان زاده تصریح کرد: نبود عرض جاده بردسکن منتهی به سبزیوار و بردسکن منتهی به انابد و درونا که یکی از گذرگاه های شهرستان بردسکن است از ایمنی لازم برخوردار نبوده و فاقد شانه می باشد و تعریض و آسفالت این محورها. نیاز به تخصیص بودجه دارد.

وی گفت: شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند بیمه شده دارد و با وجود اینکه پروانه ساختمانی برای درمانگاه تامین اجتماعی گرفته شده اما کار خاصی برای این پروژه انجام نشده است، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی از نیازهای اصلی است. منطقه

وی بستن چاه های موتور کشاورزی، ایجاد اورژانس هوایی، ایجاد منطقه صنعتی در بخش انابد و ایجاد انبار نجات در روستای درونا با اشتباه معروف پهپاد و درخواست تسهیلات بدون پرداخت مسکن و کشاورزی را تعیین کرد. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا