علمی و پزشکی

تشخیص قرار گرفتن در معرض کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

از آزمایش‌های سریع گرفته تا واکسن‌ها، بسیاری از نوآوری‌های خارق‌العاده به ما در کنترل این همه‌گیری کمک کرده‌اند. در حالی که راه های زیادی برای تشخیص یک فرد مبتلا به SARS-CoV-2 وجود دارد، باید دید چه زمانی و چگونه یک فرد در معرض این ویروس قرار گرفته است.

انتظار می رود اختراع جدیدی توسط محققان دانشگاه ییل این شکاف را پر کند. این دستگاه که «گیره هوای تازه» نام دارد، ارزان است و به گونه ای طراحی شده است که به گردن لباس متصل می شود تا ذرات معلق ویروسی موجود در هوای اطراف دهان و بینی فرد را دریافت کند.

قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را با یک دستگاه پوشیدنی کشف کنید

گیره ذرات ویروس را روی سطح پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) جذب می کند و در پایان روز یا چند روز بعد، فرد آن را از گیره خارج کرده و برای تشخیص SARS-CoV به آزمایشگاه می فرستد. 2 مشخص شود.

مطالعه جدید چند آزمایش با این دستگاه نشان داد که این گیره قادر است ذرات ویروسی موجود در هوا را به طور موثر جذب کند. در یک آزمایش، کلیپ‌ها به چندین داوطلب داده شد تا ظرف پنج روز از آنها استفاده کنند. از 62 دستگاهی که مورد استفاده قرار گرفت، 5 دستگاه در معرض SARS-CoV-2 قرار گرفتند و آزمایش آنها مثبت بود.

این مطالعه نشان داد که از پنج گیره ای که آزمایش آنها مثبت بود، چهار گیره متعلق به کارمندان رستوران و یکی متعلق به کارمندان پناهگاه های بی خانمان بود. نشان می‌دهد که دو مورد از موارد مثبت مربوط به رستوران‌های سرپوشیده است که بار ویروس در آن‌ها بیشتر از نمونه‌های دیگر بوده است. این به تماس نزدیک با یک یا چند نفر مبتلا به ویروس اشاره دارد.

این دستگاه علاوه بر توانایی اندازه گیری سطوح قابل شناسایی ذرات ویروس، به اندازه کافی برای اندازه گیری دوزهای پایین حساس است. این نشان می دهد که دستگاه قادر است میزان ذرات ویروس را تشخیص دهد و نه فقط قرار گرفتن در معرض ویروس.

کریستال پولیت، محققی که روی این دستگاه کار می‌کند، می‌گوید یکی از کاربردهای جالب این دستگاه می‌تواند آزمایش اثربخشی دستگاه تنفس مصنوعی در اتاق‌های بیماران مبتلا به کووید باشد. او به ییل نیوز گفت که آثاری از SARS-Cow-2 در اتاق‌های بیمارستان پیدا شده است که گمان می‌رود تهویه مناسبی دارند.

در حال حاضر، این دستگاه پوشیدنی می تواند به عنوان راهی برای نظارت بر محیط های داخلی و تعیین میزان خطرناک بودن آنها استفاده شود. بولت در ایمیلی به نیواطلس گفت: «این دستگاه می تواند برای تشخیص قرار گرفتن فرد در معرض ویروس چند روز قبل از ظاهر شدن علائم استفاده شود.

بولت به نیواطلس گفت: «کلیپ هوای تازه در تشخیص زودهنگام ویروس برای انجام اقدامات فوری مؤثر است. افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته اند را می توان برای جلوگیری از انتقال احتمالی آزمایش یا جدا کرد.

قدم بزرگ بعدی در توسعه این دستگاه ایجاد راه هایی است که این دستگاه می تواند وجود ویروس در محیط را در لحظه شناسایی کند، مشابه آنچه که نوارهای تشعشع انجام می دهند و بلافاصله به فرد از وجود گاما و X- هشدار دهد. اشعه ها

46

دکمه بازگشت به بالا