بین الملل

تظاهرات گسترده مردمی در اقصی نقاط فلسطین در محکومیت تعویق انتخابات+عکس

به گزارش گروه خبرگزاری بین المللی فارس ، محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر دیروز اعلام کرد که انتخابات در این کشور به تعویق می افتد.

پس از اعلامیه ، اعتراضات و محکومیت های فراوانی نسبت به این تصمیم صورت گرفت. زیرا گروه های سیاسی و مردم فلسطین اظهار می دارند که به تعویق انداختن انتخابات به نفع نهاد صهیونیستی است.

پس از تظاهرات ، تظاهرات گسترده ای در شهرهای مختلف فلسطین برگزار شد ، جایی که تظاهرکنندگان تعویق انتخابات را تقبیح کردند.

خبرگزاری صفا گزارش داد که خیابان های نوار غزه بعد از ظهر جمعه شاهد تظاهرات مشتاقانه ای علیه تصمیم عباس برای به تعویق انداختن انتخابات بود.

خبرنگار صفا گزارش داد که ده ها تظاهرات در بیشتر استان های فلسطین و نوار غزه برای رد این تصمیم و حمایت از بیت المقدس و مسجدالاقصی برگزار شده است.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن بنرهایی ، یک جانبه گرایی عباس را در تصمیم گیری محکوم کردند و آن را مغایر با اجماع ملی توصیف کردند.

تظاهرکنندگان خواستار ابطال این تصمیم شدند و بر ضرورت برگزاری انتخابات تأکید کردند.

خبرگزاری شهاب همچنین عکس هایی از تظاهرات مردمی در مرکز شهر خان یونس را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که اعتراضات در اردوگاه های الجصر و مغازی در نوار غزه نیز شدت گرفت.

صبح امروز رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رسماً از به تعویق انداختن انتخابات در سرزمین های فلسطین خبر داد و گفت: برگزاری انتخابات به احتمال مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات بستگی دارد.

قرار بود پس از 15 سال وقفه ، انتخابات پارلمانی فلسطین در 22 مه 2021 ، انتخابات ریاست جمهوری در 31 ژوئیه 1400 و انتخابات مجلس شورای ملی در 31 آگوست (9 سپتامبر) در فلسطین برگزار شود.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا