علمی و پزشکی

تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان با قدمتی باورنکردنی / عکس

سایر آثار عجایب هفتگانه جهان در جریان حوادث طبیعی مانند زلزله یا جنگ و حمله نیروهای خارجی به طور کامل از بین رفتند و یا تنها قسمت کوچکی از آنها باقی مانده است.

هرم بزرگ جیزه یا هرم خوفو در مصر

هرم بزرگ جیزه که در قسمت غربی رود نیل و شمال قاهره قرار دارد، تنها بازمانده از عجایب هفتگانه باستانی جهان است. این هرم بخشی از اهرام سه گانه خوفو، خفره و میسریموس است که بین سال های 2700 تا 2500 قبل از میلاد به عنوان مقبره های سلطنتی ساخته شده اند. از میان این سه گروه، هرم خوفو بزرگترین مقبره است که هرم بزرگ نیز نامیده می شود. این هرم با حجم 2.6 میلیون متر مکعب از حدود 2 میلیون بلوک سنگی تشکیل شده است که وزن هر بلوک بین 2 تا 30 تن است.

تنها بازمانده از عجایب هفتگانه جهان با سنی شگفت انگیز / عکس

هرم خوفو با ارتفاع 139 متر، بلندترین ساختمان جهان در بیش از 4000 سال پیش بود. در واقع، تنها انسان های مدرن در قرن نوزدهم می توانستند سازه هایی بلندتر از آن بسازند. در کمال تعجب، اهرام مصر بدون استفاده از ابزار مدرن ساخته شده اند. اما سوال اینجاست که مصریان چگونه این اهرام را ساخته اند؟

به گفته محققان، مصریان از غلتک های چوبی و سورتمه هایی برای جابجایی سنگ ها استفاده می کردند. دیوارهای شیبدار که قرار بود انعکاس پرتوهای خدای خورشید را داشته باشند به صورت پلکانی ساخته شده و سپس با سنگ آهک پر شده اند. فضای داخلی اهرام شامل گذرگاه‌های باریک و محفظه‌های مخفی برای جلوگیری از ورود دزدان است. اگرچه باستان شناسان مدرن گنجینه هایی را در این خرابه ها پیدا کرده اند، آنها معتقدند که بیشتر اهرام در طول 250 سال ساخت و ساز اضافی غارت شده اند.

5858

دکمه بازگشت به بالا