علمی و پزشکی

تهدید اُمیکرون در شرق اروپا همچنان بالاست

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید که تهدید Omicron در شرق اروپا همچنان بالاست.

به گزارش دیباروز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز (سه شنبه) اعلام کرد که موج جدیدی از شیوع ویروس Omicron به اروپای شرقی در راه است و مقامات از این سازمان خواستند تا واکسیناسیون و سایر اقدامات را تسریع بخشد.

هانس کلوگه، مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی گفت: تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، روسیه و اوکراین در دو هفته گذشته بیش از دو برابر شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که چندین کشور اروپایی از جمله جمهوری چک و لهستان اعلام کردند که در صورت کاهش روزانه تعداد مبتلایان، محدودیت های اعمال شده برای اپیدمی کووید-19 در ماه آینده کاهش خواهد یافت.

سازمان جهانی بهداشت همچنان بر نیاز به غربالگری سریع و پوشاندن ماسک تاکید می کند، با بیش از 165 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 در سراسر منطقه و 25000 مرگ در هفته گذشته.

بهداشت اروپایی سازمان بهداشت جهانی: «در مواجهه با موج Omicron، و با توجه به اینکه سویه دلتا هنوز در اروپای شرقی گسترده است، اکنون زمان آن نیست که از آنچه می دانیم در محدود کردن گسترش کووید-19 موثر است، عقب نشینی کنیم. سازمان گفت. کارگردان

به گزارش رویترز، وی همچنین از دولت ها خواست تا دلایل پایین بودن نرخ واکسیناسیون در کشورهای خود را در نظر بگیرند. کلوگه گفت که کمتر از 40 درصد افراد بالای 60 سال در بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، قرقیزستان، اوکراین و ازبکستان واکسیناسیون خود را تکمیل کرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا