اجتماعی

تور‌های گردشگری به مجوز نیاز دارند

به گزارش شفاف، صنعت گردشگری با ویژگی هایی که دارد، صنعتی پویا است. سرمایه گذاری در این صنعت در تمامی کشورهای دارای جاذبه های گردشگری در حال افزایش است. امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین شرکت های فعال در صنعت گردشگری تبدیل شده است.

از سواری های مجاز گرفته تا آفرودهای بدون مجوز

مشاور رئیس فراکسیون محیط زیست شورا گفت: اگر تورها در چهار منطقه زیست محیطی با توجه به استانی که در آن واقع شده باشند، باید از اداره کل آن استان مجوز داشته باشند. به عنوان مثال برای گردشگری در پارک ملی پامو در استان فارس باید از اداره کل محیط زیست استان فارس مجوز بگیرند، به جز مناطق چهارگانه مجوز خاصی لازم نیست.

به گفته نادری، این مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تمامی استانداری ها یا کشور صادر می شود، اما مشکلاتی مانند جاده های پر دست انداز که استانداردی برای آن تعیین نشده است و خارج از مناطق چهارگانه، سازمان محیط زیست این مجوز را صادر نمی کند. وارد. اتفاق می افتد و صدمات زیادی به طبیعت وارد می کند.تورها نیاز به مجوز دارند

ایران از 13 اقلیم دنیا 11 اقلیم دارد!

این کارشناس منابع طبیعی بیان کرد: ایران دارای سواحل ساحلی در شمال و جنوب است و از 13 اقلیم جهان 11 اقلیم دارد که پتانسیل بالایی دارد، در سال های اخیر صنعت گردشگری به ویژه صنعت گردشگری طبیعی رونق گرفته است. برخی از تورها سابقه و تجربه بسیار خوبی دارند و با در نظر گرفتن تمهیدات و ملاحظات زیست محیطی به حوزه ها و اصول می پردازند.

تورها نیاز به مجوز دارند

به طور جدی اکثر گروه های تور به ویژه مدیران گردشگری این ملاحظات را نمی دانند و یا به آنها اهمیت نمی دهند زیرا بیشتر برای سودجویی کار می کنند و به حفظ محیط زیست اهمیت چندانی نمی دهند و از طرف دیگر به دلیل اینکه این مناطق تحت تأثیر محیط زیست قرار دارند. مدیریت وجود ندارد، ضوابط خاصی وجود ندارد زیرا تنها 12 درصد از مساحت زمین توسط سازمان محیط زیست اداره می شود و تا حدی تحت نظارت است و بقیه مناطق از حداقل حفاظت برخوردار هستند.

وی گفت: “برخی از گروه ها، چه در مناطق حفاظت شده و چه در جاهای دیگر، اقدامات احتیاطی را انجام می دهند و زباله های تخریب ناپذیر خود را جمع آوری می کنند. در سال های اخیر، اکثر رهبران کوهنوردی آموزش دیده اند و گواهینامه دریافت کرده اند، اما بیشتر تعهدات را انجام داده اند.” مردم توریست هستند و در مورد طبیعت و اکوسیستم نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا