اجتماعی

توصیه‌های پلیس راهور به شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور کاشافر نکات و هشدارهای ایمنی ترافیکی را به شرکت کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) ارائه کرد.

سرهنگ عین الله جهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران وی با اشاره به حضور زائران در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: در سالگرد ارتحال بنیانگذار، شاهد حضور گسترده مردم و عاشقان امام و رهبری هستیم. انقلاب اسلامی لذا برای تردد ایمن و بدون حادثه زائران حرم حضرت امام خمینی (ره) یکسری توصیه ها و هشدارهای ترافیکی داده می شود.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوس که وظیفه جابه‌جایی زائران در قالب کاروان‌ها را بر عهده دارند، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و برای رفع این مشکل باید از وسیله نقلیه ایمن و سالم با آسایش و آرامش کافی استفاده کنند و این مشکل در هنگام سفر نیز باید چنین باشد. در بازگشت حجاج به آن توجه می شود».

وی ادامه داد: لازم است رانندگان در جاده ها به علائم راهنمایی و رانندگی و توصیه های ماموران راهنمایی و رانندگی توجه جدی داشته باشند. همچنین از رانندگان می خواهیم به مسافران و زائران یاد کنند که کمربند ایمنی را ببندند. رانندگان باید در مورد مدیریت زمان از نظر زمان رفت و برگشت فکر کنند تا محدودیت زمانی را با سرعت نامشخص به دلیل رفت و آمدهای برنامه ریزی نشده جبران نکنند.

جهانی افزود: رانندگان اتوبوس و زائران باید ایمنی ایستادن در حاشیه جاده و همچنین هنگام صعود و پیاده شدن را رعایت کنند. زائران می توانند بخشی از مسیر را تا مبدا یا مقصد پیاده طی کنند. در این شرایط این افراد باید در جاده خاکی تردد کنند و از آنجایی که اکثرا سیاه پوش هستند و احتمال برخورد وسایل نقلیه با زائران افزایش می‌یابد، توصیه می‌کنیم رانندگان و عابران پیاده با احتیاط کافی به مسائل ایمنی تردد و پیشگیری از تصادفات بپردازند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: زائران عزیزی که بخشی از مسافت حرم مطهر را با پای پیاده طی می کنند، حتما در ابتدا، وسط و انتهای زنجیره با تجهیزات رعد و برق تلاش کنند تا برای عبور و مرور قابل رویت باشد. رانندگان و برخورد نکردن با زائران. زائران برای رصد جریان تردد وسایل نقلیه تا حد امکان در سمت دیگر وسیله نقلیه قدم بزنند و بتوانند در مواقع خاص و بحرانی برای فرار از خطر واکنش مناسب نشان دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا