علمی و پزشکی

تولید آنتی بیوتیک در هلال احمر ۵ برابر شد

مدیرعامل سازمان ملزومات پزشکی هلال احمر از افزایش پنج برابری تولید آنتی بیوتیک و رکورددار تولید دارو خبر داد.

به گزارش دیباروز، دکتر علی رضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به افزایش تولید شربت ایبوپروفن در این شرکت داروسازی، گفت: افزایش تولید شربت ایبوپروفن در شرکت داروسازی انجام شده است. تولید شربت ایبوپروفن نسبت به ماه های گذشته چهار برابر شده است و این حجم تولید برای جلوگیری از کمبود کار شده است.

وی افزود: این حجم از تولید شربت ایبوپروفن رکورد تولید ایبوپروفن در کشور را شکست و بر این اساس در ماه جاری حدود 3 میلیون شربت ایبوپروفن تولید می شود.

العسکری ادامه داد: کپسول آزیترومایسین 250 و 500 از محصولات شرکت سهیل است و تولید این محصول در ماه جاری 5 برابر می شود و زمینه تولید 5 برابر آنتی بیوتیک در هلال احمر را فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی خاطرنشان کرد: در روش تولید موانعی وجود دارد که برخی از آنها توسط شرکت بازرگانی ساهاکیش برطرف شده است اما همچنان مشکلات تامین مواد اولیه وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر؛ العسکری با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای تولید سایر داروهای مورد نیاز جامعه آغاز شده است، گفت: فنی توئین کامپاندو و گاباپنتین از دیگر داروهایی هستند که در دستور کار تولید می شوند و با توجه به نیاز کشور نیز تولید می شوند. به زودی شروع می شود.

لازم به ذکر است؛ روزانه 120 هزار دارو به صورت شربت و سالانه 300 میلیون قرص در شرکت داروسازی سهلال تولید می شود.

روزانه هزاران نفر از خدمات داروخانه های هلال احمر بهره مند می شوند

علی رضا عسکری گفت: روزانه بیش از هزار نفر از خدمات داروخانه های هلال احمر اعم از بیماران خصوصی، بیماران پیوندی، بیماران سرطانی، بیماران ام اس بهره مند می شوند.

وی در تشریح این موضوع گفت: داروخانه های هلال احمر با تمام توان اقدام به خدمات رسانی، تامین و توزیع داروهای مورد نیاز شهروندان می کنند و در مهرماه امسال در مجموع 33 هزار و 700 نسخه به داروخانه های هلال احمر ارجاع داده شد. و خدمات دارویی به آنها ارائه می شود. همچنین در مدت مذکور نزدیک به 17000 نسخه از جمله بیمه اجتماعی، بیمه درمانی، بیمه نیروهای مسلح، بیمه سالانه حافظ، بیمه روزانه، بانکداری، بیمه تکمیلی پذیرش و خدمات مربوطه عرضه شد.

وی همچنین از راه اندازی چهار سامانه کامل در داروخانه مرکزی به منظور ایجاد نمایندگان بیمه ای برای فروش غیرشخصی داروهای مورد نیاز جانبازان تحت پوشش بیمه مذکور خبر داد.

العسکری افزود: در داروخانه مرکزی هلال احمر با استفاده از سامانه خودکار و تهیه داروهای خاص و بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، پاسخگویی و تکریم مشتریان تلاش می شود تا زمان انتظار برای دریافت دارو کاهش یابد. علیرغم حجم بالای مشتریان و بیماران در واحد تجهیزات پزشکی، سوزن بیوپسی، پورت سوزن، پورت شیمی درمانی، پمپ شیمی درمانی، برندهای مختلف محصولات استومی، محصولات تخصصی زخم و سوختگی، محصولات توانبخشی، انواع مواد بهداشتی و ساخت و ساز توزیع می شود. آنها در داروخانه تجهیزات پزشکی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی در پایان از افزایش باجه های چک آنلاین و راه اندازی باجه چک بیمه آتی در داروخانه تهران پارس خبر داد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا