عمومی

تولید خودرو در نیمه دوم امسال ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

علی رضا رازیم حسینی که ظهر امروز (جمعه) در یک سفر کاری دو روزه وارد تبریز شد ، در دیدار با امام جمعه تبریز گفت: “ما مشتاقانه منتظر شکستن انحصار خودرو گام به گام برای ایجاد بازار رقابتی برای مصرف کنندگان از نظر کیفیت و بخشش هستیم. قیمت مناسبی بگیرید.

وی افزود: “کارهای بیشتری در زمینه اکتشاف مواد معدنی انجام می شود و مناطق معدنی امیدوار کننده در زمینه فلزات سنگین و مس در آذربایجان شرقی وجود دارد و توسعه آنها در دستور کار قرار دارد.”

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه Nefilin Synet Mirage ، بر لزوم انجام اقدامات لازم برای تکمیل و نهایی سازی آن تأکید کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین کالاها آنها را در دستور کار وزارت صمت قرار داده است ، گفت: همچنین ثبات نسبی نیز حاصل شده و با ابلاغیه جدید به ستاد اقتصادی دولت و تسریع در ترخیص کالاهای رسوبی از روند گمرکی این روند تسریع شده است.

وی همچنین بر لزوم لغو قوانین اداری زائد تأکید کرد: قوانین سنگین باید از بین بروند تا مدیران دولت بتوانند ریسک کنند.

رزیم حسینی همدلی و هم افزایی بین مردم و مسئولان را رمز موفقیت استان آذربایجان شرقی دانست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبیرر در این جلسه مشکلات گمرکی را یکی از جدی ترین نگرانی های تولیدکنندگان و چالش های فعلی بخش صنایع دانست و گفت: هماهنگی بیشتر بین وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت برای خاتمه بخشیدن به چنین مشکلاتی.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم با اشاره به تاریخ شگفت آور آذربایجان شرقی در زمینه تولید و صنعت ، افزود: ماشین سازی یکی از کارخانه هایی است که برای انتقال این مجموعه از صندوق بازنشستگی به وزارت صمت ، هیئت مدیره نیاز به توجه و بررسی بیشتری دارد. آن را گروه بندی و ارائه دهید.

معدن مس Songwon یک امتیاز و یک نعمت بسیار ارزشمند برای استان در نظر گرفت و گفت: “ما با تأسیس کارخانه ذوب و سایر قطعات مورد نیاز در صنایع پایین دستی این استان ، انتظار داریم کلیه عملیات مربوط به فرآوری مس مانند ذوب را ایجاد کنیم.”

وی خاطرنشان کرد: “در دوره تصدی وزارت آقای رحمانی پیگیری های خوبی در این زمینه صورت گرفت و امیدواریم که در دوره مدیریت جدید این وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد.”

وی با انتقاد از گرانی خودرو گفت: کیفیت برخی از خودروهای داخلی در شأن مردم ایران اسلامی نیست و وزارت صمت باید به شدت با متخلفان بازار خودرو و بازارهای سیاه این بخش برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین از اقدامات ارزشمند قوه قضاییه و استدلال اصلی اسلام و مسلمانان در فعال سازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی ورشکسته یا در آستانه ورشکستگی قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم همچنین ضمن ابراز وحدت و همدلی در بین همه دستگاههای دولتی در آذربایجان شرقی ، از اقدامات پیگیرانه انجام شده توسط اتاق بازرگانی قدردانی کردند.

دکمه بازگشت به بالا