عمومی

تولید کالاهای بهداشتی با کیفیت و مازاد، آماده صادرات

طبق پایگاه داده دیباروز ،
در حاشیه جلسه تدارکات و پشتیبانی در ستاد عملیاتی ستاد ملی کرونا ، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: “کالاهای بهداشتی با در نظر گرفتن کیفیت ، کمیت و قیمت های عادلانه در اختیار همه قرار می گیرد.”

وزیر کشور افزود: آقای رزیم حسینی ، وزیر صمت ، مسئول این کمیته ، گزارشات مفصلی را در زمینه های مختلف مربوط به پشتیبانی از اکسیژن سازها ، هواکش ها ، ماسک ها و سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز وزارت بهداشت ارائه داد.

وی گفت: دوستان در وزارت بهداشت در مورد نیازهای خود در این شرایط صحبت کردند و مقرر شد کلیه این خدمات به وزارت بهداشت ، ماسک ها ، مواد ضد عفونی کننده و کالاهای بهداشتی از طریق کنترل کیفیت و کمیت و موضوع قیمت های مناسب و منصفانه ارائه شود. .

آقای رحمانی فضلی افزود ، “جلسه امروز هماهنگی ، همکاری و همدلی بسیار خوبی در زمینه های مختلف نشان داد و همین امر باعث موفقیت ما در کار شد.” تعهدات انجام شده توسط وزارت صمت در مورد تأمین امکانات ، کالاها و تجهیزات در جلسه ، که موفقیت آمیز بود ، مورد بررسی قرار گرفت و دوستان مقدار را پشت سر گذاشتند و روی کیفیت کار کردند ، از طریق عرضه کالاها و خدمات مورد نیاز محلی و فکر صادرات.

علی رضا رزیم حسینی در حاشیه جلسه کمیته تهیه و پشتیبانی در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ، که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد ، اظهار داشت: خوشبختانه در چهار منطقه ارائه شده توسط وزارت صنعت ، مازاد تولید بیش از وزارت بهداشت بود. ما با درمان و آموزش پزشکی روبرو هستیم.

وی افزود: “اکنون ما مازاد تولید در تولید ماسک داریم و تعدادی از تولیدکنندگان درخواست صادرات کرده اند.”

وزیر صمت در مورد ساخت دستگاه های تهویه گفت: در حال حاضر دو کارخانه بزرگ در کشور وجود دارد که برای تأمین نیاز وزارت بهداشت این محصول را تولید می کنند و این دو کارخانه به دلیل تولید مازاد بدنبال صادرات هستند.

وی افزود: با توجه به تأسیس دستگاه تولید اکسیژن ، در حال حاضر نیازهای وزارت بهداشت با محصولات داخلی تأمین می شود و در چهارمین کالایی که وزارت صمت ارائه می دهد ، تامین اکسیژن به بیمارستان ها و شرکت های بزرگ آهن مانند شرکت فولاد مبارک اصفهان است. کرمان و یزد و همچنین برخی شهرهای دیگر اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها را به صورت رایگان تحویل می دهند.

وی در مورد صدور مجوز صادرات محصولات صنعتی برای مقابله با کرونا گفت: تصمیم گرفته شد براساس ارزیابی نیازها و پس از اعلام نیازهای داخلی وزارت بهداشت ، تولید مازاد این کارخانه ها مجوز صادرات اخذ شود.

دکمه بازگشت به بالا