علمی و پزشکی

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

عصر امروز چهارشنبه جلسه کمیته های تخصصی کرونا به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش دیباروز، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: لازم است تمامی دستورالعمل های گزارش شده و پروتکل های مصوب با جدیت اجرا شود. . و اقدامات لازم را برای حفظ سلامتی و جان دانش آموزان و دانشجویان به طور جدی انجام دهند.

مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به تامین کافی واکسن در کشور، باید روند واکسیناسیون دانش آموزان و کارکنان آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.

وزیر بهداشت در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، فرهنگ اسلامی، ارشاد و آموزش و پرورش، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، گفت: واکسیناسیون در سطح کشور در ماه های اخیر شاهد افزایش و جهش ناگهانی بیماری های عروق کرونا در کشور نبوده ایم.

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماران سرپایی و بستری، مرگ و میر و لکه‌گرفتگی عروق کرونا، آخرین مورد بیماران کووید 19 در ایران و جهان و همچنین میزان واکسیناسیون کشور، دو دوز و حدود 26 میلیون نفر ارائه کرد. مردم ایران نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

همچنین در این جلسه تاکید شد که با وجود امواج سی تی و سویه های جدید ویروس کرونا و با وجود کاهش ایمنی در اقشار جامعه دریافت کننده واکسن، آمادگی ها و اقدامات لازم برای تزریق دوزهای بعدی واکسن باید انجام شود. واکسن ویروس کرونا به خصوص به صورت خوشه ای.

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از آخرین شرایط بازگشایی مدارس، میزان حضور و استقبال دانش آموزان در کلاس های درس و همچنین اقدامات انجام شده در راستای رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کلاس های درس ارائه و عدم حضور دانش آموزان را تایید کرد. یک گزارش. تاکنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در بین دانش آموزان و مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا